بابا پرنده ی من

عنوان لاتین
My Dad`s A Birdman

شخصیت اصلی داستان، دختری است به نام لیزی. او مادرش را از دست داده است و از پدرش مراقبت می کند. لیزی از تصمیم پدرش برای شرکت در مسابقه ی انسان های پرنده حمایت می کند هرچند عمه دورین با این کار سخت مخالف است. پدر لیزی تلاش می کند با استفاده از بال هایی که ساخته است پرواز کند. بال هایی از جنس پر، نخ، مقوا و ... ایمان.

او هر روز برای این کار تمرین و لیزی را تشویق می کند که هر دو با هم در این مسابقه شرکت کنند. رویای پرواز محملی می شود برای عمیق تر شدن رابطه ی لیزی و پدرش و چنان شور و هیجانی ایجاد می کند که آقای مینت ـ مدیر مدرسه ـ نیز تصمیم می گیرد در این مسابقه شرکت کند.

قبل از شروع مسابقه، لیزی و پدرش از عمه دورین می خواهند که آن ها را همراهی و برایشان آرزوی موفقیت کند. سرانجام عمه دورین با هم مخالفت هایش به آن ها می پیوندد و در شادی لیزی و پدرش سهیم می شود. بعد از مسابقه همگی جشن می گیرند، از پیراشکی های خوشمزه ی عمه دورین می خورند، می پرند و شادی و سرزندگی را تجربه می کنند.

رابطه ی صمیمی و دوستانه ی پدر و دختر، تاکید بر قدرت ایمان و اراده برای انجام کاری که دوستش داریم، شاد بودن، پرورش قوه ی تخیل و رویاپردازی از جمله ارزش هایی است که در این کتاب به آن ها پرداخته شده است.

دیوید آلموند در سال ۱۹۵۱ میلادی در انگلستان به دنیا آمد. در آثار او رویا و خاطره نقش زیادی دارند، او خیلی خوب رویا و خاطره را با واقعیت و تخیل، در هم می‌آمیزد و دنیای شگفت‌انگیزی خلق می‌کند. خاطرات دوران کودکی دیوید آلموند موضوع‌های اصلی داستان‌هایش را شکل می‌دهند. بسیاری از فضاها و شخصیت‌های داستانی او با شخصیت‌های زمان کودکی و نوجوانی‌اش یکی است. او تا کنون جوایز زیادی مثل مدال کارنگی، وایت برد و هانس کریستین اندرسن را دریافت کرده و رمان‌هایش در سراسر دنیا با استقبال خوبی روبه‌رو شده است. 

 

برگردان
ریحانه جعفری
تهیه کننده
ویکتوریا فاتحی
سال نشر
۱۳۹۳
ناشر
نویسنده
David Almond, دیوید آلموند
Submitted by editor3 on