جالی پستچی کوچک می‌شود

عنوان لاتین
The Jolly Pocket Postman

صبح یکی از روزهای تابستان « جالی پستچی » مانند برنامه‌ همیشگی‌اش از خواب بیدار شد، صبحانه خورد و لباس پوشید تا سراغ دوچرخه‌اش برود و نامه‌های آن روز را به دست آسیابان، گربه‌ پشمالو، دختر مو بلند و بقیه برساند. اما دوچرخه‌اش پنچر شده بود. پس پیاده راه افتاد. بین راه ناگهان جغجغه‌ بچه غول از آسمان روی سرش افتاد و از حال رفت. وقتی به هوش آمد خرگوشی را دید که یکی از نامه‌ها را برداشته و می‌دود.

جالی پستچی برای پس گرفتن نامه دنبال خرگوش کرد و داخل یک سوراخ افتاد. آن‌جا با نوشیدن یک فنجان چای ناگهان کوچک شد و کلی ماجرا برایش پیش آمد. جالی پستچی وقتی توانست از مهلکه فرار کند دختری را با لباس نخی چهارخانه دید که همراه دوستانش به دیدن جادوگر شهر اُز می‌روند. جالی پستچی تصمیم گرفت همراهشان برود اما رشته اتفاق‌های جدید امان نداد. در آخر جالی پستچی همان‌جا که جغجغه در سرش خورده بود از خواب بیدار شد و آسیابان را دید که با فنجانی چای بالای سرش ایستاده است. جالی پستچی که سرش خیلی درد می‌کرد به بیمارستان رفت و در حالی‌که نامه‌ای که برایش رسیده بود را بارها می‌خواند، استراحت می‌کرد تا دوباره خوب شود و بتواند به کارش برسد.

در کتاب «جالی پستچی کوچک می‌شود» جالی پستچی به دیدار شخصیت‌های اصلی داستان‌های معروف ادبیات کلاسیک کودکان می‌رود. داستان‌هایی مانند آلیس در سرزمین عجایب، جادوگر شهر اُز، جک و لوبیای سحرآمیز و غیره. در هر قسمت خلاصه‌ کوتاهی از این داستان‌ها برای کسانی که داستان را نمی‌دانند، آمده است.

در میان متن کتاب پاکت‌های نامه‌ واقعی در نظر گرفته شده است که داخل آن‌ها، نامه، تلگراف، پیام رمزنگاری شده، کارت پستال و غیره قرار دارد. کتاب « جالی پستچی کوچک می‌شود » از انواع کتاب‌های تعاملی است که کودکان را علاوه بر خواندن، درگیر بازی و کشف می‌کند.

 درباره نویسنده مجموعه کتاب های « جالی پستچی »

«الن و جانت البرگ» تا زمانی که جانت در سال ۱۹۹۴ درگذشت کتاب‌های زیادی را به همراه یکدیگر تولید کردند. آن‌ها در طول بیست سال همکاری خود کتاب‌های تصویری مختلفی برای کودکان منتشر کردند، که نویسندگی‌اش بر عهده‌ الن و تصویرگری‌اش بر عهده جانت بود. الن البرگ پس از فوت همسرش، پس از وقفه‌ای چند ساله، دوباره به نوشتن کتاب‌های کودکان ادامه داد و کتاب‌هایی با تصویرگری دخترش یا تصویرگران دیگر برای کودکان منتشر نمود. الن البرگ تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب برای کودکان نوشته است.

کتاب «جالی پستچی کوچک می‌شود» اولین جلد کتاب از مجموعه‌ «جالی پستچی» است. دو جلد دیگر این مجموعه «جالی پستچی و ماجرای نامه‌ها» و «جالی پستچی و نامه‌های سال نو» نام دارند.

آماده سازی اولین کتاب این مجموعه که در چاپ اصلی کتاب «جالی پستچی و ماجرای نامه‌ها» است؛ حدود پنج سال طول کشیده است تا آن‌که بالاخره در سال ۱۹۸۶ چاپ می‌شود. مجموعه‌ کتاب جالی پستچی تاکنون برنده جوایز مختلفی از جمله جایزه‌ «امیل و کورت مشلر» در سال ۱۹۸۶، «جایزه کتاب کودکان» در سال ۱۹۸۷، و نشان افتخار « کیت گرین اوی » برای تصویرگری کتاب در سال ۱۹۹۱ شده است. بیش از شش میلیون نسخه از کتاب‌های این مجموعه تاکنون در سراسر دنیا فروخته شده است. 

کتاب برای بلندخوانی و اجرای نمایش مناسب است.


 « جالی پستچی » مجموعه‌ای سه جلدی است درباره‌ یک پستچی با ماجراهای جالب و عجیب و غریب. جالی پستچی با تمام پستچی‌هایی که تا به حال دیده‌اید فرق دارد. او نامه‌های سرزمین قصه‌ها را به صاحبانشان می‌رساند که شخصیت‌های محبوب قصه‌ها و افسانه‌های کودکان هستند مانند آلیس در سرزمین عجایب گرفته تا جک و لوبیای سحر آمیز و ...

بخش هیجان‌انگیز داستان اینجاست که این نامه‌ها در پاکت‌های واقعی به صفحه‌های کتاب چسبانده شده‌اند و کافی است در پاکت‌های نامه را باز کنید و نامه‌ها را بخوانید.

با خواندن این مجموعه می‌توانید با کودک‌تان به دنیای قصه‌ها و افسانه‌ها سفر کنید. اگر کودک شما با قصه‌ها و افسانه‌ها آشنا نیست، پیش از خواندن این کتاب‌ها این قصه‌ها و افسانه ها را برا ی آن‌ها قصه گویی کنید یا بخوانید، وقتی که کودک شخصیت قصه‌ها و ادبیات کلاسیک را بشناسد لذت خواندن این مجموعه برایش دو چندان می‌شود.

در دنیای امروز که دیگر نامه‌نگاری رواج ندارد و افراد با برنامه‌ها‌ی مختلف اینترنتی پیام‌های خود را منتقل می‌کنند مجموعه کتاب‌های جالی پستچی می‌تواند کودکان را با نامه، پست و شغل پستچی آشنا کند.

جالی پستچی و ماجرای نامه‌ها

آماده‌سازی اولین کتاب این مجموعه که « جالی پستچی و ماجرای نامه‌ها » است؛ حدود پنج سال طول کشیده است تا آن‌که بالاخره در سال ۱۹۸۶ چاپ می‌شود.

در این کتاب جالی پستچی باید نامه‌های سه بچه خرس، جادوگر بدجنس، آقای غول بزرگ که در ساقه‌ی لوبیا زندگی می‌کند، شاهزاده خانم سیندرلا، جناب گرگ بد گنده ( گرگ قصه‌ی شنل قرمزی) و گلدی لاکس برساند.

جالی پستچی کوچک می‌شود

در کتاب «جالی پستچی کوچک می‌شود» جالی پستچی به دیدار شخصیت‌های اصلی داستان‌های معروف ادبیات کلاسیک کودکان می‌رود.  در این داستان جالی در حالی که مشغول رساندن نامه‌ها است با آلیس در سرزمین عجایب ملاقات می‌کند و با خوردن برشی کیک به پیشنهاد آلیس، کوچک و کوچک‌تر می‌شود...جالی کوچک در ادامه مسیرش به دوروتی در سرزمین اُز می‌رسد، دوروتی قصد دارد به جالی کمک کند که به اندازه‌ی اولش بازگردد اما ...

جالی پستچی و نامه‌های سال نو

در کتاب جالی پستچی و نامه‌های سال نو، جالی پستچی باید نامه‌های کریسمس و سال نو را به شنل قرمزی، آقای هامپتی دامپتی آدمک زنجبیلی و آقا گرگه برساند. این کتاب کودکان را با کریسمس و سال نو میلادی آشنا می‌کند.

 

 

 

 

آپارات
<div id="15348282776060896"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/M5SUI?data[rnddiv]=15348282776060896&data[…"></script></div>
برگردان
شیدا رنجبر
تصویرگر
Allan Ahlberg, جانت البرگ
تهیه کننده
بخش نخست: صفورا زواران حسینی، بخش دوم: سپیده سیف اشرفی
سال نشر
۱۳۹۴
ناشر
نویسنده
Janet Ahlberg, الن البرگ
ویراستار
مژگان کلهر
Submitted by editor3 on