خانواده‌ها برای پسربچه‌ها کم‌تر کتاب می‌خرند

تحقیقی جدید آشکار ساخته است که والدین در خرید کتاب برای بچه‌های پیش‌دبستانی، کمتر به بچه‌های پسر فکر می‌کنند.

به نقل از بوک‌نیوز، پدر و مادرها برای پسربچه‌های پیش‌دبستانی خود ماهی ۶ پوند کتاب می‌خرند که ۲۵ درصد کمتر از مبلغی است که برای دختربچه‌ها هزینه می‌کنند.

بر مبنای گزارش سایتی تحقیقاتی از سال ۲۰۱۶، آمارگیری از هزار بچه یک تا ۴ ساله در بریتانیا نشان می‌دهد والدین بچه‌های دختر از این میان به طرز معناداری پول بیشتری برای خرید کتاب برای آن‌ها صرف می‌کنند. برمبنای این تحقیق سهم دختربچه‌ها ماهی ۸ پوند کتاب است درحالی‌که برای پسربچه‌ها ۶ پوند هزینه می‌شود و به معنای صرف بودجه‌ای ۲۵ درصد کمتر از دخترهاست.

گفته شده در این تحقیق تعداد دخترها و پسرها برابر بوده است. به گفته‌ی مدیر این تحقیق تفاوت جنسیتی در هزینه کردن بابت کتاب برای بچه‌های پیش‌دبستانی نشان‌دهنده‌ی این است که عادت‌های کتاب‌خوانی در کودکان بر حسب سن و جنس به طرز معناداری تفاوت دارد.

وی افزوده است: در زمانی که کودکان به سن مدرسه می‌رسند می‌توان به این نتیجه رسید که پسرهای ۵ تا ۱۰ ساله به طرز معناداری کم‌تر کتاب خوانده‌اند و کم‌تر از دخترها کتاب را برای لذت خواندن به دست گرفته‌اند.

در مجموع والدین پول بیشتری را برای فرزندان دختر هزینه می‌کنند که برابر ۱۱۷ پوند در ماه به طور متوسط است درحالی‌که والدین برای پسربچه‌ها ۱۰۱ پوند در ماه هزینه کرده‌اند برای مثال خرید کفش برای دخترها به طور متوسط ۲۹ پوند در ماه است که برای پسرها ۲۵ پوند می‌شود. این کاهش در خرید اسباب‌بازی هم مشاهده می‌شود، درحالی‌که اسباب‌بازی نقش مهمی در کودکان پیش‌دبستانی از نظر آموزشی دارد.

 

منبع
خبرگزاری مهرعکس از delightfulchildrensbooks.com
Submitted by editor71 on