سکه ای از آسمان

عنوان لاتین
Penny from Heaven

پنی دختری یازده ساله است که سراسر زندگی اش با چیزهایی غافلگیرکننده و گاهی معماگونه و پر رمز و راز گذشته است. او دختری ایتالیایی- امریکایی و ساکن امریکاست. خانواده ی پدری اش از مهاجران ایتالیایی هستند. پدر پنی مرده و او با مادرش زندگی می کند اما با خانواده ی پدری نیز ارتباط دارد.

رمانی تاریخی و مربوط به دهه ی ۱۹۵۰ میلادی است، هنگامی که جهان به تازگی تجربه ی جنگ دوم جهانی را پشت سر گذاشته است و پیامدهای آن حتی بر جامعه ی امریکا که به ظاهر از صحنه ی جنگ دور بوده، سایه افکنده است. کتابی ضد جنگ که به مشکلات جوامع پس از جنگ و وضعیت اقتصادی آن ها و نیز به وضعیت مهاجران و به ویژه آسیب هایی می پردازد که هنگام جنگ به این مهاجران وارد می شود و بی عدالتی های حاکمان نسبت به مردم بی گناهی که دخالتی در جنگ و سیاست های آن ندارند (امریکا و ایتالیا در هنگام جنگ جهانی دوم در دو جبهه ی مخالف هم بودند).

علاوه بر آن مخاطب با دو فرهنگ امریکایی و ایتالیایی آشنا و لزوم ارتباط عاطفی قوی بین افراد خانواده برجسته می شود. اثر با زبانی طنز و صمیمانه به دوستی های صادقانه و خالص نوجوانان می پردازد.

این کتاب برای نوجوانان علاقمند به تاریخ، ورزش بیسبال و نیز برای کسانی که غم از دست دادن والدین را دارند و لازم است با یک والد جدید کنار بیایند و او را بپذیرند، پیشنهاد می شود.

 

برگردان
شهلا انتظاریان
تهیه کننده
شهلا انتظاریان
سال نشر
۱۳۹۲
ناشر
نویسنده
Jennifer L Holm, جنیفر ال هالم
Submitted by editor3 on