طبیعت چه شگفت‌انگیز است! تو هم همین‌طور!

عنوان لاتین
‭Wonderful nature, wonderful you

کتاب تصویری «طبیعت چه شگفت‌انگیز است! تو هم همین‌طور!» به خوبی این مفهوم را که «وجود تنوع در طبیعت امری طبیعی است»، در روح و جان خوانندگان خود می‌نشاند. این کتاب خوانندگان خود را تشویق می‌کند تا خود را همان‌طور که هستند بپذیرند و با قوت‌ها، استعدادها و ویژگی‌های یکتای خود احساس شایستگی و امنیت را تجربه کنند.

کتاب «طبیعت چه شگفت‌انگیز است! تو هم همین‌طور!» به زیبایی درس‌هایی را از دل طبیعت و زندگی جانوران برای به کار بردن در زندگی انسانی بازگو می‌کند و در کنار آن اطلاعاتی علمی درباره جانوران در اختیار خوانندگان خود می‌گذارد. به عنوان مثال در بخشی از کتاب درباره زندگی شیرها و تلاش آن‌ها برای شکار طعمه‌شان توضیح داده می‌شود. شیرها در ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد تعقیب شکار خود ناموفق هستند. اما ناامید نمی‌شوند و دوباره و دوباره به تلاش خود ادامه می‌دهند تا غذای مورد نیاز خود را تامین کنند.

نویسنده کتاب با ذکر این نکته خوانندگان را خود را تشویق کرده است اگر برای انجام کاری سعی کردند، اما نتیجه‌اش مطابق خواسته‌شان نبود، غصه نخورند. نه کسی را سرزنش کنند و نه از دست کسی عصبانی شوند. بلکه دوباره تلاش کنند.

تصویرهای کتاب با رنگ‌های درخشان و جزییات زیاد به تصویر کشیده است، به خوبی با متن کتاب مرتبط هستند و بر زیبایی و جذابیت کتاب می‌افزایند. 

کتاب « طبیعت چه شگفت‌انگیز است! تو هم همین‌طور!» کتابی مناسب برای شکل دادن یک گفتگوی گروهی با کودکان است. همچنین از کودکان می‌توانید بخواهید نمونه‌های دیگری از درس‌هایی را که می‌توان از طبیعت در زندگی شخصی الگوبرداری کرد بیابند و برای دوستان و هم کلاسی‌های خود ارائه دهند. 

 

 

برگردان
پارسا مهین‌پور, نسرین وکیلی
تصویرگر
Canyon, Christopher, کریستوفر کانیون
تهیه کننده
صفورا زواران حسینی
سال نشر
۱۳۹۱
ناشر
نویسنده
Ireland, Karin, کارن ایرلند
Submitted by editor3 on