قورقوری کوچولو بزرگ می‌شود!

عنوان لاتین
Little Tad Grows Up

«قورقوری کوچولو بزرگ می‌شود!» داستان بچه قورباغه‌ای است که از تغییرات بدنش و بزرگ شدن می‌ترسد. اما به تدریج متوجه می‌شود بزرگ شدن هم خوبی‌های خودش را دارد.

قورقوری یک بچه قورباغه است که در یک برکه زندگی می‌کند. او از بزرگ شدن بدش می‌آید. وقتی دمش را کم کم از دست می‌دهد غمگین می‌شود و وقتی چهار دست و پای بلند در می‌آورد نمی‌داند با آن‌ها چه کند. قورباغه‌های بزرگ‌تر و همسایه‌ها به او می‌گویند صبور باشد، اما برای او کنار آمدن با این همه تغییرات سخت است. تا این‌که یک روز پاهایش به او کمک می‌کنند بجهد و از دست یک مار فرار کند. با این اتفاق قوقوری دنیای زیبای بیرون از آب را کشف می‌کند و با خودش فکر می‌کند بزرگ شدن شاید چندان هم بد نباشد.

در داستان «قوقوری کوچولو بزرگ می‌شود!» مخاطب به خوبی درگیر احساسات قوقوری در مقابل تغییرات مهم بدنش می‌شود. تصویرگری کتاب جذاب و دوست داشتنی است و متن کتاب را تکمیل می‌کند. تصاویر مخاطب را در کنار داستان، با چرخه‌ زندگی قورباغه‌ها و جانوران ساکن برکه، آشنا می‌کنند.

کتاب «قوقوری کوچولو بزرگ می‌شود!» به کودکانی که از بزرگ شدن می‌ترسند کمک می‌کند به نکات مثبت بزرگ شدن نیز فکر کنند.

«جولیانو فرّی» اهل ایتالیاست و علاوه بر تصویرگری کتاب‌های کودکان در پویانمایی (انیمیشن) تخصص دارد. فری با کمک نمایش و داستان‌های مصور به درمان کودکان ناتوان می‌پردازد.

روی جلد کتاب بارکدی گذاشته شده است که با استفاده از آن می‌توان انیمیشن کتاب را به 5 زبان مشاهده کرد.

گزیده‌هایی از کتاب

یک روز صبح، اتفاق وحشتناکی افتاد. اولش، قورقوری فکر کرد خواب می‌بیند. دو تا چیز عجیب و غریب از بدنش بیرون زده بود. قورقوری سرش را تکان داد تا بیدار شود. ولی بیدار بود... و آن چیزهای عجیب هنوز سر جایشان بودند.

قورقوری با ناراحتی گفت: «انگار توی دردسر افتاده‌ام!»

و فریاد زد: «مامان! من نمی‌خواهم هیولا شوم.»

مادرش با لبخند گفت: «این‌ها پاهای تو هستند. یک روز قدرشان را می‌فهمی.»

خاله سمندر اتفاقی حرف‌های او را شنید و گفت: «تو ایرادی نداری. این پاها، یعنی تو بزرگ شده‌ای!»

قورقوری با ناراحتی گفت: «من نمی‌خواهم بزرگ شوم.»

برگردان
ماندانا نارنجیها, حسام سبحانی طهرانی
تصویرگر
تصویرگر
Giuliano Ferri, جولیانو فرّی
سال نشر
1399
نویسنده
Giuliano Ferri, جولیانو فرّی
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor3 on