فراخوان دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان برای یاری رساندن به کودکان پناهنده در سراسر جهان

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) ۶۰ سال است که به آرمان «کتاب پلی می‌سازد میان مردم جهان» پای‌بند است. کتاب برای پرواز، بال می‌بخشد و دیوارهایی که بر ترس و نابردباری بنا شده‌اند، نابود می‌کند‌.

پس از ۶۰ سال هنوز این آرمان‌ها پرمعنا و مهم هستند، به ویژه اکنون که شمار زیادی از کودکان در سراسر جهان در زندگی خود با دشواری‌های بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. هم اکنون ما بحرانی جهانی را تجربه می‌کنیم و دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان با عزمی راسخ و استوار از کسانی که برای برقراری صلح و درک متقابل می‌کوشند، پشتیبانی می‌کند. ما بر این باوریم که همه کودکان حق دارند که کتاب بخوانند و همچنین از اصول پیمان‌نامه حقوق کودک با همه وجود پشتیبانی می‌کنیم.

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان متعهد است که به کودکان در بحران یاری رساند، خواه آن‌ها در اروپا یا افریقا یا خاورمیانه پناهنده شده باشند و خواه در آسیا، اقیانوسیه، آمریکای شمالی یا کشورهای آمریکای لاتین. دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در جست‌وجوی راه حل است. دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان پروژه‌های بسیاری دارد تا به یاری کتاب‌های تصویری بدون کلام، بسته‌های کتاب از گونه‌های مختلف ادبیات کودکان و شبکه کتابخانه‌ها، از درد و رنج کودکان و نوجوانان که در بحرانی بزرگ می‌زیند، بکاهد. ما نیاز داریم به کودکان مان نشان دهیم که چگونه به مردمی از جوامع گوناگون از سراسر جهان که به کشور ما و به همسایگی ما می‌آیند، خوش‌آمد گویند و چگونه در آرامش و همسازی با یکدیگر زندگی کنند. ما سخت بر این باوریم که داستان‌ها و کتابخانه‌ها می‌توانند الهام‌بخش این هم‌زیستی باشند.

امروز، ما از همه دست اندرکاران، صاحب‌نظران و آفرینندگان ادبیات کودکان می‌خواهیم که به ما بپیوندند تا به یاری یکدیگر راه‌های موثرتری برای کمک به کودکان ونوجوانانی که در این ناآرامی و بحران گرفتار شده‌اند، بیابیم.

The International Board on Books for Young People IBBY

سی و پنجمین کنگره جهانی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان

اوکلند، نیوزیلند

۲۱ آگوست ۲۰۱۶

ترجمه زهره قایینی عضو هیئت مدیره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان

نویسنده
گروه خبر کتابک
کلیدواژه:
Submitted by editor71 on