فلامینگویی به نام فلوید

عنوان لاتین
Floyd the flamingo

فلامینگویی به نام فلوید و حیوانات بد مجموعه شعرهای کودکانه ی تیفانی استون هستند؛ شاعر کانادایی که کودکان و معلمان از شعرهایش استقبال کردند.

اگر کودک شما کتاب هایی مثل شعرهای شل سیلواستاین و آثار دکتر زئوس را دوست دارد، احتمالا به این دو کتاب علاقه مند خواهد شد.

کتاب هایی که به کودک یاد می دهند همه چیز را از زاویه ی دیگر تماشا کند و برای او از موجودات عجیب و غریب می گویند، از فلامینگویی که این قدر روی یک پا ایستاده که کمردرد گرفته، از خرسی که کودکی را برای عصرانه به خانه دعوت کرده، از کوسه ای که دندانش را مسواک نمی زند و به خاطر بوی بد دهان شکارهایش را فراری می دهد، از سرآشپزی که از گل و لجن کلوچه می پزد، از بادبادکی که از ارتفاع می ترسد، از سینه سرخی که حساسیت بهاری دارد و...

این دوکتاب برای کودک پر از تجربه های جدید و غریب است؛ او را به خنده می اندازد و دنیا را جور دیگری به او نشان می دهد؛ دنیایی که در تابستان هایش برف می برد و اشیا حرف می زنند.

این کتاب ها، که تصویرگری هم شده اند، ضمن اینکه تخیل کودک را تقویت می کنند، او را با موجودات و حیوانات گوناگونی آشنا می کنند. یک شعر کوتاه نام شعر شبانگاهی از کتاب فلامینگویی به نام فلوید را بخوانید تا بیشتر با فلوید این کتاب ها آشنا شوید:

ستاره رو مثل آب نبات می خورم

طعم شون می سوزونه و گاز داره

و وقتی شکمم بالاخره پر شد،

مات می مونم که چرا همه جا اینقد

تیره و تاره

برگردان
نیاز اسماعیل پور
تهیه کننده
پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان- سال پانزدهم- شماره ۹
سال نشر
١٣٩٢
شاعر
Tiffany Stone , تیفانی استون
Submitted by admin on