پرنده قرمز و آرزوهای کودکان محمود آباد شهرری

ماریت تورن‌کویست، روز شنبه ۲۲ آبان‌ماه ۱۳۹۵ در کارگاهی که با عنوان «پرنده قرمز» از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در خانه حمایتی – آموزشی محمودآباد برگزار شده بود، حضور یافت.

تورن‌کویست، تصویرگر هلندی کتاب «پرنده قرمز» اثر نویسنده‌ی بزرگ سوئدی، آسترید لیندگرن، در این کارگاه ابتدا داستان کتاب «پرنده قرمز» را همراه با اسلاید برای کودکان روایت کرد. سپس صحنه‌ای از داستان که آنا شخصیت اصلی پرنده قرمز را می‌بیند در برابر کودکان در ابعادی بزرگ نقاشی کرد. ماریت از کودکان خواست آن‌ها نیز پرنده ای قرمز به هر شکل که می خواهند و در ذهن تصور می‌کنند ولی به طور کامل به رنگ قرمز در کاغذهایی که در اختیارشان قرار گرفته بود، نقاشی کنند. سپس از کودکان خواست که به او بگویند دلشان می‌خواهد که این پرنده قرمز، آن‌ها را به کجا ببرد و در ادامه مربیان حاضر در این جلسه نام مکانی که کودکان آرزو داشتند بروند را در زیر پرنده‌های قرمزشان یادداشت کردند.

 

ماریت تورن کویست

در این کارگاه مربیان خانه‌ی حمایتی – آموزشی و خانه کودک پویش محمود آباد شهرری نیز شرکت داشتند و آموختند تا در طرح «با من بخوان» چگونه می‌توانند این کتاب را با کودکان سهیم شوند. این کارگاه با شادی کودکان که آرزوهای خود را به پرنده قرمز بازگو کرده بودند و خشنودی آموزگاران که شیوه‌ی کار با این کتاب را آموختند، پایان یافت.  

لازم به یادآوری است که خانه‌ی فرهنگ محمودآباد از بهمن‌ماه ۱۳۹۳ به طرح با من بخوان پیوسته است.

ماریت تورن‌کویست از هنرمندان جهانی پشتیبان برنامه‌ی «با من بخوان» است. کتاب «پرنده قرمز» نوشته‌ی آسترید لیندگرن، با تصویرگری ماریت تورن‌کویست در سال ۲۰۱۴ از سوی انتشارات موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان منتشر شد و در سری کتاب‌های برنامه‌ی «با من بخوان» قرار گرفت. ماریت تورن‌کویست و خانواده‌ی آسترید لیندگرن حق انتشار این کتاب در ایران را به موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان هدیه کرده‌اند تا برای برنامه‌ی «با من بخوان» در مناطق محروم هزینه شود.

برای خرید کتاب «پرنده قرمز» به آدرس زیر مراجعه کنید:

پرنده قرمز

پرنده قرمز

 

کلیدواژه:
Submitted by editor71 on