پرنده کوچولو و ماجراهای امنیت در اینترنت

عنوان لاتین
Little bird's internet security adventure

پرنده کوچولو در راه رسیدن به خانه، با دوستان قدیمی اش رو به رو می‌شود که هر یک پرسش یا نگرانی ای درباره ی اینترنت و دنیای مجازی دارند، پرسش هایی درباره ی مزاحمان اینترنتی، ویروس‌های کامپیوتری‌، ارسال کننده ی عکس نامناسب و درخواست غریبه‌ها برای اطلاعات شخصی. پرنده کوچولو، برای هر یک از این موارد یک راه حل ساده دارد که به بچه ها یاد می‌دهد چطور در فضای مجازی ایمن بمانند و آن آگاه کردن پدر و مادرشان از این مسئله است.

مارلو گارنزوردی برای کمک به پدر و مادرها، کتاب داستان پرنده کوچولو و ماجراهای امنیت در اینترنت را خلق کرده است که به مفاهیم امنیت اینترنت و حفظ امنیت آنلاین و معرفی آن به پدر و مادر و فرزندان جوان پرداخته است. همیشه این امکان وجود دارد که بچه‌ها با تهدید یا محتوای نامناسب مواجه شوند، این داستان خلق شد تا به همه کودکان کمک کند منحرف نشوند و اگر با موضوع نگران‌کننده روبرو می شوند، چه کاری انجام دهند.

مهم این است که ما نه تنها برای محافظت از کودکان خود با استفاده از «نرم‌افزار ایمنی خانواده» گام برداریم بلکه باید به فرزندان از سنین پایین در ارتباط با استفاده درست و امن از اینترنت و دستورالعمل آن آموزش دهیم.

مطالعه ای توسط «موسسه خانواده کایزر» در ژانویه ۲۰۱۰ نشان داد که کودکان آمریکایی در حال حاضر بیش از نیمی از زندگی خود را که در بیداری به سر می‌برند؛ در حال استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت و تلویزیون هستند. در نتیجه، نکته مهم‌تر و سخت‌تر این است که کودکان را در فضای آنلاین، امن نگه داشت. شاید نگرانی ما این باشد که ما نمی‌توانیم همیشه مطمئن باشیم که بچه‌های ما چه کاری در فضای آنلاین انجام می‌دهند و یا اینکه نگران باشیم که آن‌ها ممکن است ناخواسته اطلاعات شخصی را به یک غریبه فاش کنند. 

این کتاب برای بلندخوانی مناسب است و والدین به کمک آن می توانند کودکانشان را با شیوه ی استفاده امن از فضای مجازی آشنا کنند.

برگردان
احمد تصویری
تصویرگر
Tracy spencer, تریسی اسپنسر
تهیه کننده
زینب آقایی
سال نشر
‏‫۱۳۹۴
نویسنده
Marlo Gransworthy, مارلو گارنزوردی
Submitted by editor3 on