پستانداران ایران: گربه سانان

در سرزمین ایران گونه های مختلفی از گربه سانان بزرگ و کوچک در نقاط مختلف و به شکل پراکنده زندگی می کنند. افزون بر دو گونه گربه سان بزرگ ایران، یوز پلنگ آسیایی و پلنگ، گونه های متنوعی از گربه سانان کوچک نیز در ایران زندگی می کنند و هر کدام از آن ها از زیباترین و نادرترین گربه های جهان به شمار می روند و در کمتر کشوری در جهان چنین تنوعی به چشم می خورد.

کتاب گربه سانان جلد اول از مجموعه پستانداران ایران است که با هدف آشنایی با گونه های ارزشمند آن ها در ایران، ایجاد علاقه نسبت به حیوانات و میراث طبیعی و همچنین از میان بردن ترس و باورهای نادرست درباره برخی از گونه های جانوری نوشته شده و به جنبه های گوناگونی مانند ویژگی ظاهری، تغذیه و شکار، محل زندگی، عادات و رفتار اجتماعی، تولید مثل و خطراتی که آن ها را تهدید می کند می پردازد و علاوه بر آن نگاهی هم به حضورآن ها در تاریخ، فرهنگ و هنر ایران دارد.

اثر یک کتاب مرجع همراه با مقدمه، فهرست مندرجات، راهنمای چگونگی استفاده از اثر، نمایه الفبایی و فهرست منابع در پایان کتاب است که بر اعتبار آن می افزاید. ویژگی دیگر کتاب، استفاده از عکس هایی است که توسط عکاسان مختلف گرفته شده است. کتاب برای گروه سنی ١٣ سال به بالا مناسب است.  

 

 

تهیه کننده
فاطمه مرتضایی فرد
سال نشر
۱۳۸۹
نویسنده
علی گلشن
پدیدآورندگان
Submitted by editor3 on