پنجمین شماره داروگ به دکه‌ها آمد

پنجمین شماره‌ی ماهنامه داروگ ( نخستین مجله تخصصی محیط زیستی نوجوانان) با مطالبی درباره‌ی طبیعت و تکنولوژی منتشر شد.

جدیدترین شماره داروگ با مطالب مختلف در این بخش‌ها منتشر شده است:

- طبیعت گردی: از جمله مطالب این بخش گفت‌‍وگو با دکتر اصغر مبارکی رییس موزه‌ی تاریخ طبیعی است. گفت‌وگویی که در آن با یک شغل جدید و مهیج آشنا می‌شوید. از دیگر مطالب بخش طبیعت‌گردی سفر به باغ‌وحشی هوشمند در برلین است که به همراه نصب برنامه‌ای برای گوشی‌های اندروید شما را با دنیای حیرت انگیز حیوانات باغ وحش آشنا‌تر می‌کند. گفت‌وگو با نوشین گره قز دوچرخه سوار جهانگرد ایرانی هم از دیگر مطالب این بخش است که علاقه‌مندان به جهان‌گردی می‌توانند از خواندن آن لذت ببرند.

- سرگرمی: در این بخش نوجوانان با کتاب‌های واقعیت افزوده و یک بازی جدید و پرهیجان آشنا می‌شوند. بازی No man’s sky که در آن به تصاحب سیاره‌ها و حفاظت از آن‌ها می‌پردازید و آشنایی با موریس سنداک تصویرگر مشهور کتاب‌های کودکان و نوجوانان هم از دیگر مطالب این بخش است. اگر به مطالب طنز هم علاقه‌مندید خواندن داستان دیوژن و اسکندر را از دست ندهید.

- بچه‌های سبز: در این بخش به سراغ اخبار محیط زیستی مربوط به نوجوانان می‌روید و به یاد توران میرهادی آموزگار صلح و دوستی و جنگل توران که قرار است به دست تمام کودکان ایران به یاد او کاشته شود، آشنا می‌شوید. سر زدن به سرشماری آهوها و درختکاری نوجوانان برای صلح از دیگر مطالب این بخش هستند.

- توسعه پایدار: در این بخش به سراغ یک موضوع مهم جهانی یعنی توسعه پایدار می‌روید و با اهداف آن و کارهایی که برای رسیدن به آن‌ها می‌توان انجام داد آشنا می‌شوید. اهدافی مثل پایان دادن به فقر، گرسنگی و دسترسی به انرژی‌های پاک و مدرن.در این بخش با تاثیر انتشار گازهای کشاورزی و دامپروری بر سلامت انسان‌ها هم آشنا می‌شوید و سری هم به زباله‌های حاصل ار موبایل‌ها و تبلت‌ها می‌زنید.

- پارک جانوران: اگر علاقه‌مند به دنیای حیوانات هستید خواندن مطالب این بخش می‌تواند مطالب جدیدی را به شما بیاموزد. از آشنایی با جونده‌ای با ترمزهای خطرناک و شناختن کله‌شق‌ترین موجود دنیا تا سر زدن به پناهگاه فیل‌های بازنشسته از سیرک، از مطالب این بخش هستند.

- زمین ما: در این بخش با خبرهای مربوط به محیط زیست جهانی آشنا می‌شوید. خبر چگونگی ترمیم کامل لایه اوزون و احداث بزرگ‌ترین پارک دریایی حفاظت شده جهان ار جمله این خبرها هستند. اگر به فضانوردی و زندگی در کره‌های دیگر علاقه‌مند هستید خواندن مطلب شبیه‌سازی زندگی بر روی مریخ می‌تواند برایتان جالب باشد.

گفتنی است که پوستر رنگی رایگان هم هدیه داروگ به خوانندگانش است.

 

 

منبع
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on