کتابی که به درخت تبدیل می‌شود

انتشارات پکیونو ادیتور در بوینس آیرس، پایتخت کشور آرژانتین کتاب «پدر من در جنگل بود» را در حالی منتشر کرده است که می‌توانید پس از خواندن، آن را به‌سادگی به طبیعت بازگردانید.

امروزه همه‌ی ما می‌دانیم که کاغذهای کتاب از درخت ساخته می‌شوند، اما در کشور آرژانتین با ابتکار عمل یک ناشر، کتابی به چاپ رسیده است که به درخت تبدیل می‌شود. این کتاب «پدر من در جنگل بود» نام دارد. ویژگی این کتاب آن است که می‌توانید پس از خواندن، آن را به سادگی به طبیعت بازگردانید. برای این کار فقط کافی است یک حفره در خاک ایجاد کنید، این کتاب را در آن بکارید و صبر کنید تا به یک درخت تبدیل شود.

این کتاب بی‌نظیر که برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال طراحی شده، دست‌ساز است و روی کاغذهای بازیافت‌شده و بدون اسید، با استفاده از جوهر تجزیه‌پذیر چاپ شده است و دانه‌های نوعی درخت به نام جاکاراندا (پیچ اناریان) در خمیر کاغذ آن جاسازی شده‌اند.

انتشارات این کتاب، با نام پکیونو ادیتور (Pequeño Editor) در بوینس آیرس، پایتخت کشور آرژانتین واقع است. «پدر من در جنگل بود» به‌عنوان بخشی از کمپین «درختِ کتاب درخت» که تلاش دارد جوانان را در جای‌جای جهان به کتاب و محیط‌زیست علاقه‌مند کند، ایجاد شده است. هرچند که برانگیختن جوانان به این دو موضوع کار دشواری است، اما این راه، راهی بسیار زیبا برای رسیدن به این هدف‌ها است.

book- treee

گاستی (Gusti)، تصویرگری آرژانتینی که شهرتی جهانی دارد، این کتاب را بر اساس تجربه‌های کودکی خود نوشته و آن دسی (Anne Decis)، تصویرگری فرانسوی، آن را تصویرگری کرده است. تئو (Théo) نام پسری است که داستان این کتاب را روایت می‌کند و بازگوکننده‌ی ماجراهای پدرش در جنگلی در اکوادر است.

در کتاب‌فروشی‌های آرژانتین، این کتاب را در حال تبدیل شدن به درخت در ویترین‌ها نمایش می‌دهند.

منبع
خبرگزاری ایانا
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on