کمی گم شده ام

عنوان لاتین
A bit lost, ©2010

کتاب «کمی گم شده ام» داستان جغد کوچولوی خواب‌آلویی است که از لانه‌شان بالای یک درخت بلند بیرون می‌افتد و گم می‌شود. سنجابی او را می‌بیند و از او می‌خواهد که مادرش را توصیف کند تا در یافتن او به جغد کوچولو کمک کند.

جغد کوچولو هر بار نشانه‌ای از شکل ظاهری مادرش به او می‌دهد اما سنجاب هر بار او را پیش یک حیوان می‌برد که اگرچه آن ویژگی را دارد اما مادر جغد کوچولو نیست. سرانجام این قورباغه است که جغد کوچولو را به خانه‌شان و نزد مادرش می‌برد.

کتاب «کمی گم شده ام» یک کتاب تصویری است و روایتی نو از داستان قدیمی گم شدن و جست و جوی مادر است. خردسالان طی خواندن آن با چند جانور و ویژگی‌های ظاهری آن‌ها هم آشنا می‌شوند. 

کتاب «کمی گم شده ام» برای بلندخوانی و اجرای نمایش مناسب است. پس از خواندن این داستان می‌توانید فعالیت‌هایی برای توصیف و طبقه‌بندی کردن اشیا برای کودکان ترتیب داد.

درباره‌ی نویسنده و تصویرگر کتاب «کمی گم شده ام»

«کریس هوتن» نویسنده و تصویرگر «کمی گم شده ام» یک طراح پرسابقه و شناخته شده است و به دلیل علاقمندی‌اش به موضوع تجارت عادلانه در اجرای پروژه‌های بشردوستانه در این زمینه در نقاط مختلف دنیا همکاری کرده است. او از سال ۲۰۰۵ میلادی جدی‌تر به تصویرگری نیز پرداخت و در سال ۲۰۰۷ اولین کتاب کودکان خود را نوشت و تصویرگری کرد. 

«کمی گم شده ام» نخستین کتاب اوست که به ۲۰ زبان ترجمه شده و در ۷ کشور جایزه برده است از جمله جایزه کتاب تصویری سال هلند ( Dutch Picture Book of the Year).

«هیس! ما یک نقشه داریم» کتاب‌ دیگر اوست که به فارسی ترجمه شده است. «هیس! ما یک نقشه داریم.» سومین کتابش برای کودکان است که برنده‌ی جوایزی هم‌چون جایزه‌ی انجمن تصویرگران در سال ۲۰۱۴ و جایزه کتاب ایرلند در همان سال شده است.

برگردان
شهلا انتظاریان
تصویرگر
Chris Haughton, کریس هوتن
تهیه کننده
شبنم عیوضی
سال نشر
۱۳۹۴
نویسنده
Chris Haughton, کریس هوتن
ژانر کتاب
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۰ - ۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۰ - ۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۰ - ۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۰ - ۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۰ - ۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۰ - ۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۰ - ۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۰ - ۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال
Submitted by editor3 on