جنبش آهستگی – بشقاب ما، سیاره ما

در چند دهه‌‌ ی اخیر، همه چیز و همه کار بسیار شتاب گرفته است. روزانه، خبرها و تبلیغات فراوانی از دست یابی بشر به سرعت های زیاد در انجام کارها، به گوش ما می رسد. از طراحی خودروهایی با سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت گرفته تا تبلیغ ساخت یک ساختمان ۶ طبقه در ۲۴ ساعت و یا دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت با سرعت بیش از ۲۰ مگابیت در ثانیه. همه چیز شتاب سرسام آوری گرفته است، حتی غذاخوردن. 

در این هنگامه ی سرعت و شتاب، در سال ۱۹۸۶، خبرنگاری ایتالیایی جنبشی به نام «غذای آهسته» را بنیان گذاشت. جنبش آهستگی، برای رونق دوباره‌ی غذاهای سنتی ایتالیایی در برابر فست فودها آغاز شد و در ادامه ....

کتاب با عنوان جذاب «جنبش آهستگی – بشقاب ما ، سیاره ما» پس از اشاره ی کوتاهی به تاریخچه ی این جنبش، راهکارهایی در این زمینه برای مسئولان و آموزشگران علاقه مند ارائه داده است.

این جنبش، برای مخاطب ایرانی چندان شناخته شده نیست، گرچه آشنایی با شیوه ی زندگی آهسته، برای مقابله با شتاب سرسام آور زندگی در دوران معاصر ضرورت دارد.

زبان و بیان کتاب، متناسب با درک و دانش مخاطب نوجوان است. مخاطب بزرگسال نیز می تواند از مطالب آن بهره‌ بگیرد.

چند کارگاه و بازی با موضوع غذای آهسته، سلامت و شناخت گیاهان در کتاب آمده است که می توان آن ها را بنا به ویژگی شهرهای مختلف ایران تغییر داد و با توجه به محصولات و فرهنگ منطقه ی مورد نظر، مناسب سازی کرد.

تصویرگر
محمد خسروشاهی
تهیه کننده
سیمین ظریفیان
سال نشر
۱۳۹۳
نویسنده
حوری خسروشاهی
ویراستار
عاطفه سلیانی
Submitted by editor3 on