فن‌آوری حیات‌وحش

عنوان لاتین
Wild technology

کتاب «فن‌آوری حیات‌وحش» کتابی است که ردپای طبیعت در دنیای مدرن ما را نشان می‌دهد. کتاب با متن‌های کوتاه و تصاویر روشنگرانه، توضیح می‌دهد ما روش ساختن گلایدر یا زیردریایی، طراحی آسمانخراش ها و حتی ابزارهای کاربردی مانند زیپ را از چه عناصر طبیعی‌ای الهام گرفته‌ایم.

کتاب «فن‌آوری حیات‌وحش» در هشت فصل رابطه فن‌آوری و عناصر طبیعی را تقسیم‌بندی کرده است: استفاده از طرح‌های طبیعت، استفاده از مصالح طبیعی، عقب راندن دشمن، نقل مکان کردن، ابزارهای کمکی، جمع‌آوری اطلاعات، چرخه فعالیت مداوم و مخلوط‌های شگفت‌آور.

بشر از ابتدای حضورش بر کره زمین، به دنبال راه‌ها و ابزارهایی بوده است که زندگی‌اش را آسان‌تر و نیازهایش را بهتر برآورده کند. گیاهان و جانوران و شیوه زندگی آن‌ها یکی از منابع الهام‌بخش انسان برای ساخت ابزارهای نو بوده‌اند. بسیاری از فن‌آوری‌های دنیای مدرن امروز یا به طور کامل از یک عنصر طبیعی الهام گرفته شده‌اند یا ایده طراحی‌شان از مشاهده رفتار یک موجود زنده یا روش زندگی‌اش ناشی شده است.

کتاب با آن‌که برای گروه سنی کودکان ۱۳ سال به بالا در نظر گرفته شده است، اما با توجه به محتوای خود می‌تواند برای گروه‌های سنی پایین‌تر به ویژه کودکانی که علاقمند به فن‌آوری‌ و مهندسی هستند و حتی بزرگسالان جذاب باشد.

 

فن آوری حیات وحش

 

برگردان
مجید عمیق
تصویر اضافی
تهیه کننده
صفورا زواران حسینی
سال نشر
چاپ اول ۱۳۸۴
نویسنده
Phil Gates, فیل گیتس
پدیدآورندگان
Submitted by editor3 on