آبشار یخ

عنوان لاتین
‭Icefall

سالویگ که فرزند وسطی و دومین دختر پادشاه است، نه چهره ی زیبایی دارد که همانند خواهرش با ازدواج خود به سرزمین‌ها و قدرت پدرش بیفزاید و نه همچون برادرش آینده سرزمین‌شان در دست‌های اوست. 

اما با درگرفتن جنگ بین کشور آن‌ها و کشور دیگر، پدر او را به همراه خواهر زیبا و برادر ولیعهدش، به قلعه‌ای میان کوه‌های سر به فلک کشیده می‌فرستد و گروهی از سربازان شجاع خود را برای محافظت همراه‌شان می کند.

در این شرایط بحرانی سولویگ چیزهایی زیادی درباره‌ی خود و خواهرش می‌فهمد و به شناخت جدیدی می‌رسد. او کم کم به توانایی‌های خودش از جمله شجاعت، مدیریت، توانایی قصه‌گویی و نفوذ کلامش پی می‌برد و سرانجام اوست که برادرش و آینده‌ی سرزمینش را نجات می‌دهد. 

از آنجا که کتاب «آبشار یخ» ارزش‌های واقعی مانند شجاعت را ستایش می‌کند، خواندن آن برای نوجوانان که از ظاهر خود ناراضی هستند و اعتماد به نفس کمی دارند کمک خواهد کرد.

این کتاب که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده است، جایزه‌های زیادی از جمله جایزه اول ادگار آلن‌پو و جایزه پن را از آن خود کرده است. کتاب «آبشار یخ» همچنین به عنوان یکی از صد کتاب برتر نیویورک تایمز انتخاب‌ شده است. 

درباره نویسنده کتاب «آبشار یخ»

متیو جی.کربی نویسنده امریکایی کتاب‌های کودک و نوجوان است که نوشتن را از کودکی آغاز کرده است. این نویسنده در کالج، در رشته‌های تاریخ و روانشناسی تحصیل کرده است و در امریکا تدریس می‌کند. نخستین کتاب او «ساعت کوکی» نام دارد. «آبشار یخ» دومین اثر بلند او برای نوجوانان است که توانسته است نظر منتقدان را به خود جلب کند. 

 

 

گزیده‌هایی از کتاب

نمی دانم منظور آلریک از این که من دنیا را تکان یا شکل می دهم، چه بود. اما می دانم که حس میکنم انگار تازه دارم بیدار می شوم. من زیبایی آسا را ندارم، اما می دانم که داستان هایم دارند. من قدرت هرالد را ندارم، اما در درونم قدرتی را احساس میکنم که متعلق به خودم است.

من می دانم کی هستم.
من سولویگ هستم.

برگردان
محبوبه نجف‌خانی
تهیه کننده
شبنم عیوضی
سال نشر
۱۳۹۵
ناشر
نویسنده
Matthew J Kirby, متیوجی کربی
ویراستار
مژگان کلهر
Submitted by editor3 on