«ته بشقابت رو تمیز کن» ممکن است کودکانی پرخور بارآورد

ته بشقابت را تمیز کن! بنابر بررسی های صورت گرفته در دانشگاه کرنل، اگرچه ممکن است مادر و پدرها علاقه مند باشند که کودکان را به خوردن بیش تر غذاهای سودمند مجبور کنند، اما این كار می تواند عوارض ناخوشایندی را در پی داشته باشد.

برایان وانسینک، رئیس این گروه پژوهشی در کنفرانس چاقی ۲۰۰۹ در کارولینا افزود: «ما دریافته ایم که هر چه اصرار مادرها و پدرها به کودکان برای تمام کردن وعده غذایی شان بیش تر باشد، کودکان به ویژه پسرها گرایش بیش تری به خوردن شیرینی دارند»

پژوهشگران از ۶۳ مادر دارای کودک پیش دبستانی خواستند که میزان تاکید خود بر درخواست از کودکان برای خوردن کامل وعده غذایی را مشخص کنند. در كنار این كار گرایش کودکان به خوردن شیرینی ها اندازه گیری شد. کودکان اجازه داشتند تا جایی که ظرف غذای شان جا داشت از شیرینی ها بردارند.

کولین پاین از دانشگاه دولتی نیومکزیکو عنوان کرد: « مادرها و پدرانی که کودکان خود را مجبور می کنند ظرف غذایی خود را تمیز کنند، ممکن است مانع از رشد کنترل شخصی کودکان بر میزان غذای مصرفی خود شوند. هنگامی که کودکان کنترل اندکی بر روی غذایی که می خورند یا نمی خورند داشته باشند، ممکن است هنگام رهایی و دوری از خانه با پرخوری واكنش نشان دهند.»

وانسینک اضافه کرد: «کودکان پیش دبستانی در سن آسیب پذیری قرار دارند. آن ها در حال یادگیری و پرورش عادت های غذایی هستند که در طول زندگی شان با آنان خواهد بود.»

Submitted by editor6 on