آدم‌کشی و آدم‌ربایی، ترس‌های اصلی نوجوانان امروز

امروزه دیگر غول پنج چشم زیر تخت خواب، باعث نگرانی کودکان نمی شود. کارشناسان معتقدند نوجوانان بیش از هر چیز از آنچه که در اخبار می شنوند، هراسان هستند – از آدم‌ربایی گرفته تا قتل و بیماری‌های خطرناک.

مطالعه صورت گرفته بر روی ۱۰۰۰ کودک و نوجوان کلاسهای دوم تا دوازدهم نشان می‌دهد که کودکان بیشترین وحشت را از «آدم‌کشی»، «درگیری در جنگ»، «تیراندازی»، «طوفان و تندباد» و «غرق شدن در هنگام شنا» دارند. شرکت‌کنندگان، این موارد را از بین ۹۸ اتفاق یا مفهوم موجود انتخاب کرده‌اند. این مطالعه در آخرین نسخه مجله مشاوره و رشد به چاپ رسیده است.

جوی برنهام، مولف این مقاله و استاد دانشگاه آلاباما، این داده‌ها را در فاصله زمانی نوامبر ۲۰۰۱ تا آوریل ۲۰۰۴ در ۲۳ مدرسه در دو ایالت جنوبی آمریکا جمع آوری کرده است. معمول‌ترین ترس‌ها همان‌هایی هستند که در تحقیقات قبلی نیز مشاهده شده بوده‌اند و الگوی نتایج با نتایج بدست آمده در تحقیقات ۳۰ سال گذشته همخوانی دارد.

ژوئن کانتور، استاد دانشگاه ویسکانسین که در این تحقیق شرکت نداشته است عنوان می کند کودک در ۸ سالگی، تفاوت میان دنیای فانتزی و واقعیت را درک می کند، در نتیجه بیشتر در معرض ایجاد وحشت از خبرهای ارائه شده در تلویزیون نظیر آدم‌ربایی، قتل و آدم‌کشی است. وی معتقد است قبل از ۸ سالگی، آنها از داستان‌ها و شخصیت‌های تخیلی می ترسند، اما نگران طوفان و غرق شدن نیز هستند.

Submitted by editor6 on