آشتی کودکان با دنیای کتابخوانی با بیبلیوناسیوم

شبکه اجتماعی بیبلیوناسیوم با آغاز تابستان یک افزونه محتوای چندرسانه‌ای به امکاناتش افزوده است تا لذت به اشتراک گذاشتن تجربه های خواندن را برای اعضای خود دلنشین‌تر کند.

این ویژگی‌های جدید بیبلیوناسیوم، شامل به اشتراک‌گذاری برنامه های اینترنتی، آپلود پیش نمایش کتاب ها، نمایش بخش هایی از متن کتاب ها به صورت ‌آنلاین، فعالیت‌های گروهی و سایر محتواهای دیجیتال می شود.

«مرجان جراء» بنیانگزار و مدیر ارشد اجرایی بیبلیوناسیوم درباره این ویژگی‌ها می‌گوید: "تاکنون حجم قابل توجهی از محتواهای دیجیتال خلاقانه و ارزشمند توسط ناشران کتاب کودکان و مربیان آن ها تولید شده است و ما می‌خواهیم از این طریق، آن ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذاریم. در واقع ما می‌خواهیم از همه شیوه‌ها برای معرفی کتاب به این نسل دیجیتالی شده استفاده کرده تا آن ها را به کتابخوانی علاقمندتر کنیم.

پلتفرم قدرتمند کنونی بیبلیوناسیوم، بهترین ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان در یک محیط امن و کنترل شده فراهم کرده است.

کودکان با استفاده از این شبکه اجتماعی جذاب می‌توانند کتاب هایی را که تاکنون خوانده‌اند به صورت کاتالوگ در آورده، تگ و ردیابی کنند و همچنین به نقد و بررسی کتاب هایی بپردازند که توسط جامعه دوستان شان معرفی می‌شود.

مارتی کلتز، مدیر ارشد سابق اسکولاستیک و از بنیانگذاران گروه انتشارتی مستقل کریترکین و یکی از ناشرانی که با بیبلیوناسیوم همکاری می کند، در این باره می‌گوید: امروزه در کلاس‌های درس به طور فزاینده‌ای از فعالیت های چند رسانه ای استفاده می‌شود، و ما به عنوان ناشر، برنامه‌های درسی مبتنی بر فعالیت‌ها و محتواهای دیجیتالی بسیاری را در رابطه با مضامین کتاب های مان ارائه داده‌ایم.

ماموریت این شرکت، کمک به از بین بردن شکاف آموزشی بین کودکان با استفاده از تکنولوژی، شبکه های اجتماعی، محتواهای دیجیتال و بازی است تا با تشویق کردن، دخالت دادن و تشویق کودکان، آنها را به کتاب خوانانی همیشگی تبدیل کنند.

بیبلیوناسیوم شبکه ای اجتماعی مجازی رایگانی است برای کودکان ۵ تا ۱۴ سال که به ترویج و پشتیبانی از فعالیت ها و مطالعات مستقل و تفریحی کتابخوانان نو‌جوان می‌پردازد و به خاطر سازگاری‌اش با قواعد COPPA، مکانی امن را برای کودکان فراهم می کند تا بتوانند با آسودگی در کنار دوستان، آموزگاران، کتابداران و والدین شان به کاوش، بررسی، اشتراک‌‌ گذاری و توصیه‌ی کتاب های گوناگون بپردازند.

در بیبلیوناسیوم، کتاب ها براساس گروه سنی و سطح توانایی کودکان در خواندن گروه بندی شده اند؛ به طوری که کاربران سایت می‌توانند کتاب های مناسب با هم سن و سطح خواندن کودکان شان را انتخاب کنید..

بیبلیوناسیوم محتواهای دیجیتالی و خلاقانه، عناوین جدید، خواندنی‌های چالش برانگیز و ساختار‌های پاداش دهنده مجازی را برای مخاطبان خود فراهم می کند و از این طریق انگیزه مطالعه کتاب را در آن ها بالا می‌برند. بیبلیوناسیوم جایزه هایی را به سبب نوآوری در آموزش به دست آورده است.
 

Submitted by editor3 on