آلمانی ها نخستین فیلم از زندگی آسترید لیندگرن را می سازند!

داستان زندگی آفریننده پی پی جوراب بلند و مشهورترین نویسنده ادبیات کودک سوئد، آسترید لیندگرن، فیلم می شود. سازندگان این فیلم، دو شرکت سینمایی آلمانی هستند و تصمیم دارند زندگی این نویسنده بزرگ را از کودکی تا هنگام آغاز شهرتش به خاطر انتشار داستان پی پی جوراب بلند در سال ۱۹۴۶ به تصویر بکشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارین نیمان، دختر لیندگرن که مادرش داستان پی پی را برای او نوشت، می گوید این دو شرکت نخستین دست اندرکاران سینما و تلویزیون هستند که برای ساختن فیلم زندگی آسترید لیندگرن به او پیشنهاد داده اند.
دو شرکت Ogglies Film Production و TV 60 Film، فیلم تلویزیونی زندگی لیندگرن را در دو بخش و با تمرکز بر سال های دشوار پیش از رسیدن به شهرت و به ویژه بارداری ناخواسته او در هجده سالگی می سازند. مادر شدن زودهنگامی که به گفته  لیندگرن تاثیر بسیاری بر شخصیت او به عنوان یک انسان و یک نویسنده گذاشت. کارین نیمان، که به تازگی کار بازخوانی فیلم نامه زندگی مادرش را به پایان برده می گوید که به عنوان مشاور در روند تولید نخستین بخش فیلم با این دو شرکت آلمانی همکاری خواهد کرد.
نیمان به خبرگزاری فرانسه گفته که تاکنون از هیچ فیلم ساز سوئدی برای ساختن فیلم زندگی مادرش پیشنهادی دریافت نکرده و برایش جالب است که آلمانی ها برای به تصویر کشیدن رویدادهای زندگی این نویسنده سوئدی ادبیات کودک پیشگام شده اند. او هم چنین گفته که هنوز کارگردان و بازیگران این فیلم مشخص نشده اند.
آسترید لیندگرن در سال ۱۹۰۷ به دنیا گام گذاشت و در سال های نویسندگی اش، چندین شخصیت های داستانی برای کودکان آفرید. اما پی پی، قوی ترین دختر دنیا، با آن لباس عجیب و موهای سرخ آتشین و رفتارهای جسورانه اش، او را به نویسنده ای پر آوازه در دنیا تبدیل کرد و در سال ۱۹۵۸ جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن و تحسین ها و جایزه های بسیار دیگری را برایش به ارمغان آورد. مجموعه داستان های پی پی جوراب بلند، تاکنون به ۹۵ زبان در دنیا برگردانده شده است و کودکانی با زبان و فرهنگ های گوناگون با دنیای عجیب و شاداب این دختر تنهای ۹ ساله که تنها همدمش یک اسب و یک میمون هستند، آشنا می کند.
  آسترید لیندگرن پس از ۹۴ سال زندگی پر تلاش برای فراهم شدن دنیایی سرشار از صلح و آرامش برای کودکان، این جهان را ترک کرد.

Submitted by editor6 on