آموزش گل کاری و آشنایی با تغییرات آب و هوایی زمین

سومین کارگاه محیط زیست خانه ی کتابدار، ۲۳ تیر۱۳۸۸ به سرپرستی آناهیتا رشید فرخی - دانشجوی رشته ی تغییرات آب وهوایی زمین، دانشگاه بیرمنگام - برگزار شد.

هدف کارگاه که در دو بخش تغییرات آب و هوایی و نحوه کاشت و نگهداری گل و گیاه برگزار شد، آشنایی نوجوانان با تغییرات آب و هوایی  زمین بود.

 در بخش نخست کارگاه توضیحاتی درباره آب و هوا، تاریخچه ی تغییرات آب و هوای زمین، دلایل و عوامل طبیعی و انسانی این تغییرات و پیامدهای آن در زندگی همه ی موجودات کره ی زمین داده شده.

 سپس از روی نمودار و تصویر، چگونگی و تاثیر تغییرات آب وهوایی بر چرخه ی زندگی در زمین نشان داده شد. معرفی کشورهایی که بیشترین سهم را در گرمایش زمین دارند و نیز کشورهایی که بیشترین زیان را از این تغییرات می بینند،بخشی دیگر از این کارگاه بود.

پس از آن نظرات مخالفان تاثیرعوامل انسانی در تغییرات آب و هوایی زمین وموافقان این نظریه و راهکارهای ساده ای که هر کس می تواند با به کار بستن آن ها، به سهم خود در کاهش گرمایش زمین نقش داشته باشد، بررسی شد. در پایان، سازمان های بین المللی را که در همین زمینه فعالیت می کنند و نیز سایت های اینترنتی را که علاقه مندان می توانند برای دسترسی به اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنند معرفی شدند. لازم به یادآوری است که روز جهانی محیط زیست امسال به موضوع گرمایش زمین اختصاص داشت.

در بخش دوم کارگاه نمایندگان مرکز گل وگیاه شهرداری، در حیاط خانه کتابدار به آموزش کاشت و نگه داشت دو نوع گیاه پرداختند و شرکت کنندگان دراین کارگاه، در حیاط خانه کتابدار، گل کاشتند.

 

Submitted by editor6 on