آیا مواد ادبی و آموزشی برای کودکان خلاقانه است؟

 سمیناربین المللی آفرینش  مواد ادبی و آموزشی برای کودکان  از ۱۰ تا ۱۲ نوامبر در شهر بمبئی هند برگزار شد. 

این برنامه را مرکز طراحی صنعتی (IDC) و موسسه تکنولوژی هند (IIT) برگزار کردند. در این سمینار راه های ابتکاری و متفاوت تهیه محتوای آموزشی برای کودکان بررسی شد. "آیا باید بر روی انواع گوناگون ابزارها و مواد آموزشی و سرگرمی که اکنون در جهان برای کودکان به شکل انبوه تولید می شود تاکید کنیم یا زمان آن رسیده که به خلاقیتی که در تولید آن ها به کار می رود بیشتر تمرکز کنیم؟" این پرسشی است که در این سمینار مطرح شد و سخنرانان مختلف کوشیدند تا آن را بررسی کنند. 

دست اندرکاران برگزاری سمینار، براین باورند که محتوا و مواد آموزشی کنونی برای کودکان تا اندازه زیادی بازار پسند شده و از کیفیت هنری و خلاق آن ها کم شده است. سخنرانان این سمینار هم هریک از زاویه ای به این موضوع نگاه کردند و راه های خلاق و تازه ای را برای تهیه محتوای آموزشی و سرگرمی برای کودکان پیشنهاد کردند.

در این سمینار سه روزه، نویسندگان، شاعران، تصویرگران  و دست اندرکاران تولید انیمیشن برای کودکان، ناشران و کارشناسان ادبیات کودک و آموزش کودکان از کشورهای مختلف شرکت کردند. از ایران نیز قرار بود زهره قایینی درباره تصویرگری کتاب کودک در ایران از گذشته تا امروز سخنرانی کند، اما به سبب آماده نبودن به موقع ویزا موفق نشد در سمینار شرکت کند. 

Submitted by admin on