آیین رونمایی از کتاب‌ گویای «قصه‌های مجید» برگزار می‌شود

آیین رونمایی از کتاب‌ گویای «قصه‌های مجید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی برگزار می‌شود. این آیین روز جمعه ۱۶ شهریور ماه ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

 

کتاب گویای «قصه‌های مجید» با گویندگی مهدی پاکدل و آهنگ‌سازی مهدی زارع توسط انتشارات نوین گویا منتشر شده است. کتاب «قصه‌های مجید» مجموعه داستان‌های طنز است که مرادی کرمانی با نثری عامیانه و زبانی صمیمی نوشته است. مرادی کرمانی در مقدمه کتاب «قصه های مجید» می‌نویسد :«مجید کودکی و نوجوانی من را در خود دارد. شخصیت مجید با همه علاقه‌ها و ضعف‌ها و تنهایی‌ها و بی کسی‌ها بسیار شبیه شخصیت من است ولی همه قصه‌ها، قصه‌های زندگی من نیست. بعضی از آن‌ها را با ذهنم براساس شخصیت مجید ساخته‌ام و بعضی‌ها راهم نکته یا اشاره کوچکی بود که با خیال شاخ و برگش دادم. مجید را از سال ۵۳ در رادیو شروع کردم که روزهای پنج شنبه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ شاپور بهادر و بعدهای علی تابش به صورت مستقیم می‌خواندند. شنونده بسیاری پیدا کرده بود. حتی بعد از انقلاب هم چند ماهی ادامه پیدا کرد و از میان ۱۲۰ قصه ۳۸ تا را برای کتاب انتخاب کردم.»

«قصه‌های مجید» هم در یک مجلد و هم به صورت پنج جلد جداگانه منتشر شده است. نخستین جلد از این مجموعه در سال ۱۳۵۳ منتشر شد و تاکنون ۳۱ بار تجدید چاپ شده است و از برخی از داستان‌های آن نیز مجموعه تلویزیونی به کارگردانی کیومرث پوراحمد ساخته شده است. قصه های مجید در سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۲ کتاب برگزیده شورای کتاب کودک شد.

هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده قصه‌های مجید امسال از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و همچنین کانون پرورش فکری کودکان برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۹ معرفی شده است. مرادی کرمانی پیش از این هم در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از سوی شورای کتاب کودک به سبب «قلم روان و توانایی‌های منحصر به‌فرد» نامزد دریافت این جایزه بود. او همچنین در سال ۱۹۹۲ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین آندرسن بود.

نشانی: خیابان طالقانی، خیابان موسوسی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه هنرمندان ایران، سالن شهناز

 

پوستر رونمایی از کتاب گویای قصه های مجید

نویسنده
شبنم عیوضی
Submitted by editor3 on