اردوهای تابستانی كانون در دلگشای چالوس

اردوگاه دلگشای كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان تابستان امسال میزبان بیش از ۶۰۰ عضو برتر از دانش‌آموزان دوره راهنمایی سراسر كشور خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی كانون، ۵ اردوی منطقه‌ای با هدف پربار ساختن اوقات فراغت، آشنا كردن بچه‌ها با مسایل و مشكلات زندگی فردی و گروهی، تقویت دوستی‌های میان كودكان از مناطق مختلف كشور، آموزش نظم و انضباط گروهی و حضور در طبیعت، برای بچه‌های ایرانی عضو مراكز كانون در اردوگاه دل‌گشای كانون در چالوس برگزار می‌شود.
نخستین اردو به میزبانی و مدیریت كانون استان كهگیلویه و بویراحمد از روز ۲۷ تیر آغاز شده است و در آن علاوه بر میزبان، پسران عضو كانون پنج استان فارس، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.
مربیان و كارشناسان كانون برای یك هفته اقامت كودكان و نوجوانان در این اردوها، برنامه‌هایی مانند بازی و سرگرمی، ساخت كاردستی با استفاده از ریشه‌ها و برگ‌ها، اجرای بازی‌های محلی هر استان، برپایی كارگاه‌های هنری و ادبی، برنامه شنا در دریا و تفریح در جنگل، كوهپیمایی، برپایی جنگ‌های شاد شبانه، اجرای نمایش خلاق، و برنامه‌های مذهبی و ورزش صبحگاهی تدارك دیده‌اند.
قرار است هر هفته یك اردو در محل اردوگاه كانون در دل‌گشای چالوس برگزار شود كه سه هفته اردو به پسران و دو هفته به دختران اختصاص دارد. این اردوها از روز ۲۷ تیر آغاز شده است و اردوی پایانی در هفته منتهی به ۲۸ مرداد برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش اردوی دوم از روز شنبه ۳ مرداد به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود و در آن دختران عضو مراكز كانون این استان و استان‌های كرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و اصفهان حضور خواهند داشت.
پس از آن نیز پسران عضو مراكز كانون استان‌های گلستان (میزبان)، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و مازندران و بعد از آن دختران استان‌های لرستان (میزبان)، ایلام ، كرمانشاه، همدان، كردستان و مركزی برگزار كننده اردوهای سوم و چهارم خواهند بود.
پنجمین و آخرین اردوی تابستانی كانون به میزبانی استان قزوین در روزهای ۲۴ تا ۲۸ مرداد به پسران عضو كانون این استان و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و قم اختصاص یافته است.
كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در حال حاضر دارای نزدیك به ۸۰۰ مركز فرهنگی، هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و پستی است كه از طریق آن‌ها صدها هزار كودك و نوجوان ایرانی را در سراسر كشور تحت پوشش فعالیت‌های خود قرار می‌دهد.

Submitted by editor6 on