"اطلاعات متحرک"، نمایشگاه کتاب سیار

"اطلاعات متحرک" یک نمایشگاه کتاب سیار است که در واگن یک کامیون بزرگ جاگرفته و یک منبع اطلاعاتی درباره کتاب و دیگر رساته های  جدید در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان به شمار می رود.

واگن نمایشگاه که بطور مدرن آراسته شده، چهل هفته در سال در سراسر سوئیس در حرکت است و مورد استفاده قرار می گیرد.

این واگن تمام شاگردان یک کلاس را می تواند در خود جای دهد. دانش آموزان در این  نمایشگاه می توانند جدید ترین کتاب ها ودیگر رسانه ها را از نزدیک تماشا کنند، کتاب ها را ورق بزنند، به  لوح های فشرده و کتاب های گویا گوش بدهند و در آخر آن ها را برای خرید برای خود و یا برای کتابخانه مدرسه شان انتخاب کنند.

در این نمایشگاه متحرک بیش از ۱۲۰۰ کتاب و دیگر رسانه ها نمایش داده می شوند.

 هر سال در ماه نوامبر کتاب ها عوض شده و تازه ترین کتاب های مصور، کتاب های داستانی و غیر داستانی برای کودکان و نوجوانان، لوح های فشرده، کتاب های گویا و دیگر وسایل آموزشی در آن جا داده می شوند و نمایشگاه متحرک سفر خود را آغاز می کند.

مراکز آموزشی، کتابخانه های آموزشی و عمومی و انجمن والدین می توانند این نمایشگاه کتاب متحرک را، با اندک هزینه ای، برای یک روز تا یک هفته اجاره کنند و روبروی  مدرسه، کتابخانه و  یا در هر محل عمومی دیگر قرار دهند.

در این نمایشگاه هیچ کتاب و وسیله دیگری به امانت داده نمی شود، تا با کتابخانه های آموزشی و عمومی به رقابت نپردازد.

مربیان مراکز آموزشی می توانند با دانش آموزان در این واگن کلاس برگزار کنند، با هم کتاب بخوانند و با تازه ترین ها در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان آشنا شوند.

 

برگردان:
ترانه وکیلی
Submitted by editor6 on