افتتاح کتابخانه مهدی آذریزدی

 

کتابخانه " مهدی آذریزدی" با هفت هزار جلد کتاب در محدوده آزادشهر یزد افتتاح می شود

 

 

این کتابخانه دارای بخش مرجع، بخش تخصصی کودک و نوجوان، سالن پژوهشی با ظرفیت ۴۰ نفر و سالن های مطالعه با ظرفیت ۱۶۰ نفر است. چهارهزار جلد کتاب از کتاب های این کتابخانه، مجموعه کتاب های آذریزدی است و بقیه کتاب ها از سوی نهاد کتابخانه های عمومی تامین شده است

این کتابخانه پیش از این در بلوار باهنر یزد به صورت استیجاری مشغول به کار بوده و پس از دو سال، ساخت بنای آن در آزادشهر به پایان رسیده و کتابخانه به محل جدید منتقل شده است. انتخاب منطقه جدید به عنوان محل دائمی کتابخانه به علت جمعیت زیاد این منطقه و نبودن کتابخانه در آن است.

مهدی آذر خرمشاهی معروف به مهدی آذریزدی در سال ۱۳۰۱ در محله خرمشاه یزد متولد شد. او از سال ۱۳۳۵ با نوشتن "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" کار نویسندگی خود را آغاز کرد و تا پایان عمربیش از ۴۵ اثر در حوزه ادبیات كودك و نوجوانان به رشته تحریر درآورد. جلدسوم قصه های خوب برای بچه های خوب درسال ۱۳۴۵ از یونسكو لوح تقدیر گرفت و جلد چهارم وپنجم  همین کتاب ازسوی شورای كتاب كودك درسالهای ۱۳۴۵، ۱۳۴۶ به عنوان كتاب ویژه سال شناخته شد.

 

 

"قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب"، "قصه‌های تازه از كتاب‌های كهن"، "مثنوی بچه‌های خوب"، "شعر قند و عسل"، "لبخند"، "ب‍‍اف‍ن‍ده‌ د‌ان‍ن‍ده‌"، "پ‍ن‍ج‌ ‌اف‍س‍‍ان‍ه‌ "و "خ‍ی‍ر و ش‍ر" از جمله آثارمهدی آذریزدی است.

 

 

 

Submitted by editor6 on