افراد خانواده یکدیگر را تغییر می دهند!

ارزش‌ها در خانواده آموزش داده می شوند، اما نه همیشه از سوی پدر و مادرها.

 یک پژوهشگر هلندی به نام «آنت روست»، نقش خانواده در پیش برد ارزش‌های فردی را بررسی کرده و تنیجه گرفته همان طور که پدر و مادرها بر کودکان خود اثر می گذارند، از آن ها تاثیر هم می پذیرند. به همین ترتیب پدر و مادر هم بر یکدیگر اثر می گذارند.
این واقعیت که ارزش ‌های فردی از پدر و مادر به کودکان منتقل می شود، عجیب نیست. آنچه جالب توجه است آن است که برخی از ارزش ها از پدرها به کودکان می رسد و برخی هم از مادران.
مثلاً پدرها بیشتر طرز فکر و تلقی درباره کار و کارکردن را در کودک رشد می دهند اما مادرها خودمختاری کودک را پرورش می دهند. خودمختاری، به این معنی است که هر کس بر اساس خواسته های شخصی اش کار و فعالیت کند.همین‌ طور مادرها  لذت ‌بردن از زندگی و سرگرمی ها را به پدر ها می آموزند.
در این پژوهش مشخص شده نوجوانان و جوانان هم تنها از پدر و مادر خود تاثیر نمی پذیرند بلکه در بهبود روابط اجتماعی پدر و مادرشان نقش دارند.
نوجوانان معمولاً باعث می شوند پدرها بیشتر از زندگی شان لذت ببرند. آن ها هم چنین در بهتر شدن وجه شغلی پدر و مادرشان تاثیر دارند. در این پژوهش آمده است پسرها بیشترازدخترها بر پدر ومادرشان اثر می گذارند.

Submitted by editor6 on