المر فیل رنگارنگ ۳۰ ساله شد

کتاب «المر» که نخستین بار در سال ۱۹۸۹ منتشر شد امسال سی ساله شد. انتشارات اندرسون پرس به این مناسبت جشن یک ساله‌ای را ترتیب داده است.

انتشارات اندرسون پرس به مناسبت سی‌امین سال انتشار کتاب «المر» کتاب جدیدی را از این شخصیت محبوب منتشر خواهد کرد. این کتاب که «تولد المر» نام دارد در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد.

کتاب تولد المر

در موزه «هفت قصه» نیز نمایشگاهی به نام «المر و دوستانش: دنیا رنگارنگ دیوید مکی» برپا شده و تصویرگری‌ها و نسخه‌های خطی داستان‌های المر به همراه دیگر آثار دیوید مکی کی مانند «حالا نه برنارد» که در ایران به نام «حالا نه بچه» ترجمه شده است، به نمایش گذاشته شده است.

افزون بر این انتشارات اندرسن بزرگترین جشن «روز المر» را برگزار خواهد کرد. این انتشارات بسته‌هایی را برای برگزاری جشن سی‌امین سال انتشار کتاب «المر» آماده کرده که برای مدرسه‌ها، کودکستان‌ها و کتاب‌فروشی‌هایی که برای برگزاری جشن «روز المر» اعلام آمادگی کرده‌اند، می‌فرستد. این جشن امسال ۲۵ ماه می برابر با ۴ خرداد ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

این انتشارات همچنین با همکاری موسسه‌ای که رویدادهای هنری عمومی را سازماندهی می‌کند برنامه‌هایی را برای سی‌امین سال انتشار المر در چندین منطقه از انگلستان ترتیب داده است. این برنامه‌ها شامل به نمایش گذاشتن چندین مجسمه فیل در سطح شهر است که توسط هنرمندان با الهام از المر طراحی شده است. کودکان نیز با مجسمه‌هایی که از این شخصیت محبوب‌شان طراحی کرده‌اند در این برنامه حضور دارند.

مجسمه با الهام از المر

«المر» داستان فیلی کوچولویی است که برخلاف دوستانش رنگارنگ است. کتاب «المر» به سبب احترام گذاشتن به تفاوت‌ها و پذیرش آن ستایش شده است. کتاب «المر» به سبب احترام گذاشتن به تفاوت‌ها و پذیرش آن ستایش شده است. از سال ۲۰۱۶، ناشر کتاب «المر» روز ۲۷ می برابر ۶ خرداد را به نام المر نامگذاری کرده است و هر سال کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها این روز را با اجرای برنامه‌هایی با موضوع ستایش و پذیرش تفاوت‌ها جشن می‌گیرند. کودکان کتابخانه‌ها و مراکز «با من بخوان» نیز از سال ۱۳۹۶ همراه کودکان سراسر دنیا روز «المر» را جشن می گیرند.

نخستین کتاب المر در سال ۱۹۸۹ منتشر شد و هم اکنون ۳۹ عنوان کتاب از این شخصیت منتشر شده است. بخش کودک و نوجوان انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان (کتاب‌های تاک) نیز ۶ عنوان از کتاب‌های المر را با نام‌های «المر»، «دوباره المر»، «روز المر»، «رنگ‌های المر»، «دوستان المر»، «آب و هوا با المر» را با خرید کپی رایت منتشر کرده و در دسترس کودکان ایرانی قرار داده است.

علاقه‌مندان به تهیه کتاب‌های المر می‌توانند با مراجعه به سایت کتاب هدهد به نشانی www. hodhod.com سفارش خود را ثبت کنند.

برای خرید حضوری نیز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ و پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ به فروشگاه کتاب هدهد به نشانی تهران، خیابان اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان وفاکیش توحیدی (بیست و سوم)، کوی شایان، پلاک ۲۶، در سمت چپ، تک زنگ مراجعه کنند.

لینک مستقیم خرید کتاب‌های المر:

نویسنده
شبنم عیوضی
Submitted by editor3 on