انتشارات شباویز به ناشران برای شرکت در مسابقه زیبا ترین کتاب فراخوان داد

انتشارات شباویز به‌عنوان نماینده‌ ملی "بنیاد هنر کتاب ‌آرایی آلمان" در سال ۲۰۱۰ میلادی به ناشران کتاب های کودک و نوجوان فراخوان داد تا در مسابقه زیباترین کتاب شرکت کنند.

این انتشارات به عنوان نماینده‌ ملی "بنیاد هنر کتاب‌آرایی آلمان" در سال ۲۰۱۰ عهده دار انتخاب "زیباترین کتاب" ایران برای شرکت در این مسابقه‌ جهانی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در فراخوان این ناشر برای شرکت در مسابقه "زیباترین کتاب" از کلیه‌ ناشران دعوت شده است یک نسخه از کتاب های واجد شرایط خود را برای داوری حداکثر تا پایان وقت اداری روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر ماه به‌ دفتر انتشارات شباویز ارسال کنند.

شرایط حضور در این مسابقه به این شرح اعلام شده است: "کتاب ها باید از دی ماه ۸۷ به‌ بعد منتشر شده باشند، کتاب ها باید اصالتاً ایرانی باشند و از نظر گرافیک، طراحی، تصویرگری و به ویژه  زیبایی کلی قابلیت ارائه در این مسابقه‌ بین‌المللی را داشته باشند."

از شرایط دیگر شرکت در این مسابقه آمده است:‌ "عنوان، نام ناشر، نویسنده، طراح، تصویرگر، چاپخانه، تاریخ انتشار و قیمت باید در کتاب آمده باشد و در صورتی که نام ویراستار در شناسنامه‌ کتاب ذکر نشده باشد باید روی برگه‌ای نام ویراستار نوشته شود."

موضوع کتاب ها می‌تواند یکی از هفت نوعِ ‌ "داستان، غیر داستان ـ علمی، هنر و عکاسی، کودک و نوجوان، درسی و آموزشی، استثنایی و نادر و همچنین  کتابهای نامعمول و کاتالوگ" باشد.

در فرخوان این جایزه آمده است: "اطلاعات موجود در کتاب و نام ویراستار باید به‌زبان انگلیسی به‌همراه نشانی کامل انگلیسی شرکت‌کننده با نسخه‌ای از کتاب فرستاده شود."

کتاب های انتخاب‌شده برای شرکت در مسابقه‌ بین‌المللی "زیباترین کتاب" به‌آلمان فرستاه می شوند. در این مسابقه تمامی کشورهای جهان، بهترین های خود را شرکت می‌دهند و کتاب های برگزیده، سهمیه‌ ایران برای حضور در مسابقه خواهند بود.

برندگان مسابقه "زیباترین کتاب" در نمایشگاه لایپزیک آلمان اعلام می‌شوند.

 

Submitted by admin on