ایجاد انگیزه در کودکان

عنوان لاتین
Motivating your Child Tools and Tactics to Help your Child be a Self Starter

"در پایان قرن بیستم، پدر یا مادر کودکان کم سن و سال بودن، مشکل است و در عین حال،‌ هیچ هم از آن ساده‌تر نیست. در جهانی که اوضاع و احوال روزبه‌روز ناگوارتر و رقابت‌جویانه‌تر می‌شود ما باید بی‌وقفه نیازها و خواسته‌های خودمان را با نیازها و خواسته‌های کودکانمان هماهنگ کنیم.

به ما گفته می‌شود به کمک روش‌های صحیح یادگیری، کودکان را می‌توان در هر زمینه به عرش اعلا رساند. بدین ترتیب وقتی که کودکان ما در پایان دوران مدرسه‌ی ابتدایی، در هیچ زمینه‌ای استعداد قابل‌توجهی از خود بروز نمی‌دهند، بدون شک تصور می‌کنیم که در انجام وظیفه‌ی خود کوتاهی کرده‌ایم ... ما در معرض خطر به‌وجودآمدن دنیایی هستیم که در آن انتظارات به قدری بالاست که هیچ‌کس فرصتی برای آرامش ندارد؛ نه والدین، نه کودکان. هرچه بیشتر در استعداد و قریحه‌ی کودکانمان مداخله کنیم، بیشتر باعث رکود فعالیت‌هایی می‌شویم که مختص آن‌هاست. کودکان، انسان هستند نه عروسک، یا کبوتر یا هنرپیشه. نخستین مسئولیت پدر و مادر، پرورش کامل کودک و تشویق خود‌انگیزشی در اوست..." :(مقدمه کتاب)

مطالعه‌ی این کتاب به پدران و مادران کمک می‌کند تا با تحریک کنجکاوی کودک، به او فرصت آزمایش توانایی‌های خود را بدهند، با تأمین محیطی آرام و اطمینان‌بخش برای او، امکان تجربه کردن فراهم کنند و مهم‌تر از همه برای پرورش خلاقیت و استعدادهای ویژه‌اش، شیوه‌های مناسب و متعادل برگزینند.

برگردان
احمد ناهیدی
تهیه کننده
عاطفه سلیانی
سال نشر
۱۳۸۴
ناشران
نویسنده
Elizabeth Brewer Hartley, الیزابت هارتلی بروئر
Submitted by admin on