بازار تئاتر کودک و نوجوان برپا می شود

بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار "امروز، کودکی را به تئاتر ببریم" از شنبه ۸ تیر ماه در مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان برپا خواهد شد.

مرکز اسیتژ ایران این بازار را با هدف ایجاد فضای مناسب برای داد و ستد، آشتی مخاطبان با مقوله تئاتر کودک و نوجوان و توجه به تئاتر به مثابه یک محصول فرهنگی برگزار می کند.
به گزارش سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این برنامه فرهنگی در هفت بخش برگزار می‌شود و شامل برگزاری ۱۲ نشست تخصصی، اجرای ٧ اثر صحنه‌ای، ۶ نمایش محیطی، ارایه ١١ مقاله تخصصی در سمینار، برگزاری ۶ کارگاه تخصصی، اجرای ٣ اثر در بخش رادیو نمایش و برپایی ۵٠ غرفه با محصولات مرتبط با کودک و نوجوان است.
از برنامه های جذاب این بازار معرفی و رونمایی از ٨ عروسک باستانی با قدمت هزار ساله که مشابه سازی شده، پنج عنوان کتاب تخصصی و چندین نمایش‌نامه و معرفی بیش از ۶۵ عروسک ابتکاری است.

  بازار تئاتر کودک و نوجوان برپا می شود

در آیین گشایش بازار، از تمبر بازار که فرزانه بابایی آن را طراحی کرده رونمایی خواهد شد. در این مراسم همچنین کودکان و نوجوانان نمایش آیینی سنتی با نام "ساروج کوبی" را اجرا خواهند کرد. فصل نامه تجیر هم که نشریه ای تخصصی در زمینه نمایش کودک و نوجوان است در آخرین روز این بازار رونمایی خواهد شد.

از پنج شنبه ۶  تا ۱۱ تیر ماه نیز نمایش سیار کانون دو نمایش را برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد کرد. نمایش های "قصه امروز ما" و "بچه‌های ایران" به کارگردانی مهدی قلعه هر روز در دو سانس ١٨ و ١٩:٣٠ در بوستان ولایت، پارک لاله، بوستان جوانمردان، بوستان نهج البلاغه و شهر ری میزبان کودکان و نوجوانان و تمام علاقه‌مندان حوزه نمایش است.
 این برنامه با هدف دسترسی آسان به نمایش و با شعار "امروز کودکی را به تئاتر ببریم" برگزار می شود.
این بازار تا ۱۲ تیرماه برپا خواهد بود.

 

Submitted by editor3 on