بازگشایی کتابخانه فراگیر برای کودکان معلول

چهارمین كتابخانه فراگیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان تهران به مناسبت روز جهانی معلولین، ساعت۱۴ روز ۱۲ آذرماه، در محل پارک میعاد در منطقه غرب تهران راه اندازی می شود.

مراسم بازگشایی این مرکز با حضور مدیران، آموزشگران، مربیان و كارشناسان كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و مدیران مدارس و مراکز آموزش استثنایی برگزار می شود.

این مرکز به منظور به وجود آوردن فضایی مناسب برای رشد توانمندی‌های ذهنی و مهارتی كودكان نابینا،کم بینا، ناشنوا،کم شنوا و کم توان جسمی- حرکتی و ذهنی و ایجاد تعامل بین آن ها و سایر کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی می‌شود.

در كتابخانه این مرکز آرشیوی از کتاب های پارچه ای، کتاب های حسی – لمسی، کتاب های گویا به صورت نوار و سی دی برای نابینایان و فیلم های آموزشی و قصه گویی ویدیویی برای کودکان ناشنوا وجود دارد.

کتابخانه‌های فراگیر، مراکزی است که در آن با مناسب سازی فضا و امکانات، کودکان معلول جسمی می‌توانند در کنار دیگر همسالان خود به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازند و آموزشگران ویژه‌ای نیز به آنها کمک می‌کنند تا توانایی های خود را پرورش دهند.

اولین مرکز کتاب‌خانه‌ای فراگیر کانون در سال ۱۳۸۰ به مناسبت روز جهانی معلولان راه‌اندازی و افتتاح شد و تا كنون سه كتاب‌خانه فراگیر دیگر نیز در سطح استان راه‌اندازی شده است.

مركز فرهنگی هنری ۲۱، در پارك فدك خیابان شهید مدنی، مركز فرهنگی هنری ۲۰ پارك راه آهن میدان راه‌آهن، مركز فرهنگی هنری ۱۱ در پارك شفق خیابان یوسف آباد و مركز فرهنگی هنری ۴۰ در پارك میعاد بزرگراه آیت‌الله كاشانی، چهار مرکز کتاب‌خانه‌های فراگیر کانون در سطح استان تهران هستند.

Submitted by editor6 on