بازی، کتابخوانی و دوستی با محیط زیست!

"سلامت، نشاط، تندرستی". این کلمات عنوان نمایشگاهی هستند که به مناسبت روز جهانی بهداشت ( ٧ آوریل )و هفته سلامت (١٩ تا ٢٤ فروردین) در مصلی تهران برگزار می شود.

مقاومت به داروهای ضد میکروبی یک تهدید جهانی ، شعار سازمان بهداشت جهانی است که برای سال ٢٠١١ انتخاب شده است . هدف اصلی برپایی این نمایشگاه نیز اطلاع رسانی و هشدار به خانواده ها در مورد استفاده بی رویه دارو است .

این نمایشگاه  از سوی وزارت بهداشت و درمان برنامه ریزی شده است. شرکت های مختلف اسباب بازی و مواد غذایی، موسسات مربوط به بهداشت و سلامتی و تعدادی از ناشرین مختلف، همچنین شورای کتاب کودک و خانه کتابدار در نمایشگاه شرکت دارند. اگرچه کودکان مخاطب اصلی  نیستند، اما بیشتر شرکت کنندگان، فضایی برای کودکان و نوجوانان  در نظر گرفته اند. به باور مسئولین نمایشگاه، با برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان می توان در زمینه نشاط و سلامتی فرهنگ سازی کرد.

بازی، کتابخوانی و دوستی با محیط زیست

مروجین در غرفه شورای کتاب کودک و خانه کتابدار  نیز برنامه های جالبی در همین زمینه برای کودکان در نظر گرفته اند. برای نمونه می توان به بازی مار و پله محیط زیست اشاره کرد، که در آن مارها پیام های تخریب و پله ها پیام های حفاظت از محیط زیست را آموزش می دهند. از دیگر فعالیت ها می توان به  کتابخوانی و نقاشی در زمینه محیط زیست، توسط کودکان اشاره کرد. گروه بازی نیز با انجام بازی های قدیمی مثل جم جمک برگ خزون، ما گلیم ما سنبلیم و کدو کدو که همگی از عناصر طبیعت الهام گرفته شده اند، توجه کودکان را در هنگام بازی به زیبایی های طبیعت جلب می کنند.

بازی، کتابخوانی و دوستی با محیط زیست

در روزهای بعدی نیز برنامه های مختلفی از سوی مروجین ارائه خواهد شد. آشنایی با بدن انسان از روی مقاله فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، بازی شناخت بدن و راه های حفاظت از آن با واژه نامه چیستانی- تصویری، قصه گویی کتاب افسانه ی درخت خرما و بزی از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت ٩ صبح تا ٥ عصر برای عموم آزاد است.

Submitted by admin on