بازی باشکل ها و کمک به کودکان بیمار

آنتونی براون، تصویرگر نامدار انگلیسی با "بازی با شکل ها" به یاری کودکان بیمار شتافته است!

پروژه بازی با شکل ها یا (Shape Game) یک بازی گروهی است برای رشد خلاقیت. این بازی را سال گذشته آنتونی بروان در چندین مدرسه با دانش آموزان اجرا کرد. حالا او از ۴۰ نویسنده، تصویرگر و هنرمندان مشهور دعوت کرده تا گردهم بیایند و با بازی با شکل ها، آثار خلاقانه ای را بیافرینند و شکل بازی کنند. نام مایکل روزن، کوانتین بلیک، ژاکلین ویلسن، آن فاین و فیلیپ پولمن، که برخی از آن ها همچون آنتونی بروان دارنده مقام افتخاری ادبیات کودکان انگلستان در سال های گذشته بوده اند در فهرست دعوت کنندگان به چشم می خورد.  

بازی به این شکل اجرا می شود که یک نفر شکلی را روی کاغذ می کشد و نفر بعدی باید آن را طوری کامل کند که به یک شکل قابل تشخیص تبدیل شود. شکل ها و آثار هنری که این نویسندگان و پدیدآورندگان مشهور انگلیسی با به کار انداختن خلاقیت شان و از طریق یک بازی جذاب می آفرینند در یک حراج  اینترنتی به فروش خواهد رفت. درآمد حاصل از این پروژه نیز به "بنیاد رنگین کمان" یا (Rainbow Trust) که از خانواده های آسیب پذیر دارای کودکان با بیماری های سخت حمایت می کند، اهدا خواهد شد.

آثار هنری قرار است در کتابی به نام "شکل بازی کن!" چاپ شوند . به باور آنتوني براون این کتاب می تواند خلاقیت را در کودکان پرورش دهد. حراجی اینترنتی قرار است در روز ۲۶ جولای ( ۴ مرداد) آغاز شود و کتاب نیز در همان روز رونمایی خواهد شد.

آنتونی براون به مدت دو سال از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ دارنده مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا است و در این مدت می کوشد تا تجربه ها و پروژه های جدیدی را به دنیای ادبیات کودک بریتانیا عرضه  کند.

 

Submitted by admin on