برای حفاظت از جنگل‌ها دست به کار شوید!

برای بزرگداشت روز جهانی محیط زیست دست به کار شوید! این فراخوان برنامه محیط زیست سازمان ملل به همه مردم جهان است. 

تا رسیدن به پنجم ژوئن، ۱۵ خرداد، که روز جهانی محیط زیست است، هنوز خیلی مانده، اما، سازمان ملل از مردم دنیا خواسته تا از حالا، برای بزرگداشت آن دست به کارشوند.  امسال، سال جهانی جنگل ها است و موضوع روز جهانی محیط زیست هم "جنگل‌ها: طبیعت در خدمت شما" است. جنگل‌های زمین، خانه بیشتر از ۳۰۰ میلیون نفر از ساکنان زمین هستند.

برای حفاظت از جنگل‌ها دست به کار شوید

امسال، هندوستان میزبانی برنامه های این روز را برعهده دارد. کشوری پهناور با اقتصادی روبه رشد. جنگل‌ها، نزدیک به ۲۰ درصد از زمین‌های هند را پوشانده است. جنگل‌ها، ۳۱ درصد از مساحت زمین را پوشش داده‌اند و زندگی بیشتر از یک و نیم میلیارد نفر، به آن‌ها وابسته است. 

سازمان ملل از همه، از کودکان و نوجوانان و بزرگسالان خواسته تا از حالا هر طور که می‌توانند برای این مناسبت کاری کنند. از ترتیب دادن یک برنامه پاکسازی طبیعت پیرامون و انجام یک فعالیت ابتکاری زیست محیطی در شهر، منطقه و یا کشور، تا تعیین رفتارهای جدید برای سازگارتر شدن با محیط زیست در محل کار و استفاده از کسیه ها و کیف‌های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی. کودکان و نوجوانان هم می‌توانند این فعالیت‌ها را در مدرسه ترویج کنند. سازمان ملل مردم را به ترتیب دادن یک برنامه درخت کاری خانوادگی، پیاده رفتن تا محل کار، تصمیم برای بازیافت مواد در خانه و فعالیت‌های بسیار دیگر تشویق کرده است. همه می‌توانند کاری را که برای سازگارتر شدن با محیط زیست انجام می‌دهند در سایت روز جهانی محیط زیست بنویسند. یک بسته آموزشی هم در سایت قرار داده شده که هم برای آشنایی با روز جهانی محیط زیست مناسب است و هم پیشنهادهای گوناگونی برای سازگاری بیشتر با محیط زیست دارد.

برای حفاظت از جنگل‌ها دست به کار شوید

روز جهانی محیط زیست، از سال ۱۹۷۲ تاکنون هر سال بزرگ داشته شده است و هر سال هزاران نفر، از صدها کشور، در بزگداشت آن سهمی داشته اند. جنگل‌ها، برای هزاران سال، سرپناه و خوراک برای انسان‌ها فراهم کرده اند. حالا، این انسان است که می‌تواند با تغییرهای کوچک در سبک و شیوه زندگی‌اش، به حفاظت از جنگل‌ها از نابودی کمک کند.

 در این ارتباط بخوانید:

Submitted by admin on