برای کودکان ایران چه خواهیم کرد؟

روز چهارشنبه یکم خرداد زهره قایینی، داور نخستین جایزه بین المللی تصویرگری نامی کره جنوبی در کتابخانه تحقیقاتی شورای کتابک کودک درباره این مسابقه گزارش داد.

زهره قایینی گزارشی تصویری از جشنواره ی کتاب کودک نامی و برنامه اهدای جایزه  نخستین جایزه ی بین المللی تصویرگری نامی ارائه کرد. فیلمی نیز از مراحل داوری این جشنواره و آثار برندگان این جشنواره پخش شد.  

 

 برای کودکان ایران چه خواهیم کرد؟

قایینی در این نشست با بیان این که پس از کره بیشترین آثار رسیده به این مسابقه از ایران بود و اشاره به موفقیت تصویرگان ایرانی در مسابقه های بین المللی تصویرگری و دید مثبتی که کارشناسان خارجی درباره ی وضعیت تصویرگری دارند این پرسش را برای تصویرگران ایرانی مطرح کرد: که برای کودکان ایران چه خواهیم کرد؟

 برای کودکان ایران چه خواهیم کرد؟

او گفت: "توقع من به عنوان کسی که برای ادبیات کودک و ترویج کتابخوانی برای کودکان ایرانی کار می کنم این است که کتاب هایی با کیفیت بالا برای کودکان خود داشته باشیم."
او به نیاز گفت و گو بین کارشناسان ادبیات کودک و تصویرگران تاکید کرد و گفت: "تلاش ما به عنوان کسانی که در شورا و نهادهای وابسته به شورا به عنوان کارشناسان و کتابداران کار می کنیم این است که بتوانیم با تصویرگران و نویسنده ها برای بالا بردن کیفیت کتاب کودک ایران تعامل داشته باشیم."

او در مورد معیارهای این جایزه هم توضیح داد و افزود که گروه داوری توصیه کرد در دوره های بعدی به جای تک فریم ها آثاری در مسابقه شرکت داده شوند که یک خط داستانی را به نمایش بگذارند.

 برای کودکان ایران چه خواهیم کرد؟

در این نشست نوشین صفاخو برنده جایزه طلایی این مسابقه نیز درباره کاری که به این جشنواره فرستاده بود توضیح داد و درباره ی تجربه خود از سفر به کره جنوبی و شرکت در مراسم اهدای جایزه صحبت کرد.
 

درباره ی نخستین دور مسابقه بین المللی تصویرگری کتاب کودک نامی بیشتر بدانیم

کلیدواژه:
Submitted by editor3 on