برای کودکان خود کتاب داستان بخوانید

کودکان از بدو تولد به ما نیاز دارند. نوزادان دوست دارند حرکت کنند و دست و پای خود را بکشند. آن‌ها به توجه، تغذیه، استراحت، عشق و تشویق احتیاج دارند. به این ترتیب است که بزرگ می‌شوند و قدم‌های اول خود را برمی‌دارند. درعین حال، نیاز به یادگیری هم در آن‌ها بیدار می‌شود و نقش والدین در این بیداری بسیار مهم است. والدین بهترین آموزگاران کودکان هستند.

با کودک خود زیاد صحبت کنید. اشیای پیرامون خود را نام ببرید. برایش آواز بخوانید، با او برقصید، برایش داستان تعریف کنید، شعر بخوانید و با ریتم آن دست بزنید. به او کلمات روی تابلو خیابان‌ها و نیز کلمات نوشته شده روی جعبه‌ها را نشان دهید. کودک شما الگویی در ذهن می‌سازد و بین دانسته‌هایش ارتباط برقرار می‌کند. او با شماست که اولین قدم‌هایش را به دنیای زبان می‌گذارد.

برای کودکان خود کتاب داستان بخوانید

از همه چیز مهم‌تر، برایش کتاب داستان بخوانید. هرگز برای شروع زود نیست. کوچولوها هم به کتاب نیاز دارند. شما هر زمان و هر جایی می‌توانید برای آن‌ها کتاب داستان بخوانید. عادت کنید هر روز برای کودک خود کتاب بخوانید.

در بین یک روز شلوغ، یک تنفس خواندن داشته باشید. زمان خواندن کتاب داستان را هیجان‌انگیز و پر از شگفتی کنید. این یک فرصت طلایی است که زمانی را با کودک خود خلوت کنید یا در کنار خانواده باشید یا همراه با دوستان. کودک شما، در طول زندگی، از موهبت‌های خواندن بهره خواهد برد، از سال‌های اولیه زندگیش تا زمان مدرسه و بعد در بزرگسالی.

هر بار که کتابی برای کودک خود می‌خوانید، درهایی از زبان و درک را برای او می‌گشایید. کودک شما آن‌ها را می‌آموزد و لذت می‌برد.

بیشتر بخوانید 

کاوش در کتاب ها با کودکان

برگردان:
بهاره بهداد
منبع
برگرفته از کتاب Lis moi une histoire de Barbara Reid
Submitted by editor on