"برای گوگل لوگو طراحی کنید!"

"برای گوگل طراحی کنید!" (Doodle for Google) مسابقه طراحی لوگوی گوگل برای کودکان است که شرکت گوگل آن را امسال برای سومین سال پیاپی برگزار کرده است.

در این مسابقه گوگل از دانش آموزان آمریکایی می خواهد تا با موضوع "اگر می توانستم هر کاری انجام دهم آن وقت..." برای گوگل لوگو طراحی کنند. امسال، کودکان و نوجوانان آمریکایی استقبال بسیار خوبی از مسابقه کرده اند و ۳۳ هزار طرح برای لوگوی گوگل کشیده و فرستاده اند.

برای گوگل لوگو طراحی کنید

طرح ها در چهار گروه سنی طبقه بندی شده اند و داوران از میان آن ها ۴۰ طرح را به عنوان فینالیست برگزیده اند. طرح های برگزیده از دیروز بر روی صفحه نخست سایت گوگل قرار گرفته تا بازدید کنندگان از سایت برای گزینش برندگان در هر گروه سنی، رای دهند. بازدید کنندگان گوگل می توانند تا ۲۵ می (۴ خرداد) در رای گیری شرکت کنند. طرح برگزیده در روز ۲۷ می (۶خرداد) برای یک روز تمام به جای لوگوی اصلی گوگل در صفحه نخست سایت به نمایش در خواهد آمد.

برای گوگل لوگو طراحی کنید

قرار شده در پایان مسابقه در روز ۲۶ می در مراسم جشنی در نیویورک به ۴۰ طرح برگزیده از ایالت های مختلف جایزه اهدا شود و ۴ فینالیست مسابقه نیز معرفی شوند. سرانجام از میان این چهار برگزیده نهایی در چهار گروه سنی، یک طرح به عنوان برنده ملی مسابقه برگزیده می شود و یک کمک هزینه تحصیلی به ارزش ۱۵ هزار دلار در دانشگاه یا کالج مورد نظر خود دریافت می کند. البته این تنها جایزه برنده مسابقه نیست، یک رایانه لپ تاپ، یک سفر به مرکز گوگل در نیویورک، یک صفحه طراحی دیجیتال Wacom و یک تی شرت با طرح لوگوی برنده نیز به نفر نخست اهدا می شود.

برای گوگل لوگو طراحی کنید

به سه برنده دیگر، نیز یک لپ تاپ، یک صفحه طراحی دیجیتال Wacom و یک تی شرت با طرح لوگوی خود به همراه یک سفر به مرکز گوگل در نیویورک اهدا می شود. ۴۰۰ طرح برگزیده از ایالت های مختلف هم در یک نمایشگاه در نیویورک به بازدید عمومی در می آیند.

گوگل در وب سایت خود دلیل برگزاری این مسابقه را تسویق کودکان به بزرگ اندیشیدن و برآمدن از پس دشواری ها و محدودیت ها با پرورش خلاقیت خود دانسته است. در مسابقه سال گذشته طراحی لوگو برای گوگل ۲۸ هزار کودک و نوجوان شرکت کردند و در پایان طرح یک نوجوان ۱۲ ساله به عنوان برنده برگزیده شد و برای یک روز در صفحه نخست سایت گوگل به نمایش درآمد.

این جا می توانید در رای گیری مسابقه شرکت کنید

http://www.google.com/doodle4google/vote.html

Submitted by editor6 on