بررسی كتاب‌های نابینایان

نشست بررسی مجموعه آثار چاپ شده از سوی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با خط بریل (ویژه نابینایان)، ۵ اسفند ماه برگزار می شود.

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا کنون بیش از ۳۰ اثر در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان را با خط بریل برای نابینایان به چاپ رسانده که "خمره" نوشته هوشنگ مرادی كرمانی، "پدر، عشق، پسر" نوشته سیدمهدی شجاعی، "من همانم، من همانم" نوشته فریبا کلهر، "کمی با هم بخندیم" ترجمه جمال الدین اکرمی، "اشک پهلوان" نوشته محمد میرکیانی و "باغ ستاره ها" سروده محمود کیانوش ازجمله ی این آثار است.

خط بریل خطی تشکیل شده از نقاط برجسته است که نابینایان می توانند با حرکت انگشتان بر روی خطوط و لمس نقاط برجسته متن مورد نظر را بخوانند.
این خط در زبان‌هایی مثل فارسی و عربی از چپ به راست خوانده می‌شود و با کمک وسیله ای به نام لوح و استفاده از قلمی نوک تیز از راست به چپ نوشته می شود.
 این نشست قرار است از ساعت ۱۶ تا ۱۸ درمحل كتابخانه كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار شود. جلسات نقد و بررسی کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت ماهانه و هر بار با بررسی یک موضوع در همین محل برگزار می‌شود.

نشانی: خیابان خالد استامبولی، جنب مرکز پست

 

Submitted by editor6 on