بررسی مشهورترین مجموعه‌ی علمی-تخیلی جهان در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸در نشستی با نام «جهان های مجموعه ی بنیاد های آسیموف » آثار آسیموف، نویسنده ی مطرح  کتاب های علمی – تخیلی، را بررسی می کند.

در این نشست پیمان اسماعیلیان - مترجم و منتقد ادبی - درباره برخی آثاراین نویسنده سخنرانی خواهد کرد.
«آیزاک آسیموف » در سال ۱۹۲۰ در یک خانواده ی آسیابان  یهودی در روسیه چشم به جهان گشود. ولی خیلی زود به همراه خانوادهاش به آمریکا رفت و در آنجا د ر شیرینی فروشی پدرش کار کردن را آغاز نمود. او که یکی از مطرح ترین نویسندگان آثار علمی تخیلی است، در ۱۸ سالگی نخستین داستانش را به نام "گشتی در حوالی سیارک وستا" نوشت .و هم اکنون بیش از ۵۰۰ اثر از او در در این زمینه  به جا مانده است. هم چنین آسیموف جایزه‌های پر شمار و معتبری از آن خود ساخته است. مجموعه ی بنیادها « The Foundation Series» که در نشست انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بررسی می شود، نام مجموعه‌ای ۷ جلدی از آیزاک آسیموف است که مشهورترین مجموعه‌ی علمی-تخیلی خوانده شده‌است. داستان این مجموعه به ترتیب زمان انتشار پیش نمی‌رود، بلکه آسیموف ابتدا جلدهای سوم(بنیاد)، چهارم(بنیاد و امپراطوری) و پنجم (بنیاد دوم) را نوشت و سپس با وقفه‌ای طولانی مدت و بر اثر اصرار خوانندگان جلدهای ششم(لبه‌ی بنیاد)و هفتم (بنیاد و زمین) را به آن افزود. پس از آن با وقفه‌ای نسبتا طولانی جلد اول مجموعه(سرآغاز بنیاد) و در نهایت نیز اندکی پیش از مرگش جلد دوم (پیشبرد بنیاد) را نوشته‌است. از میان این ۷ جلد سه جلد سوم ،پنجم و ششم،به فارسی برگرداننده شده اند.
پس از مرگ آسیموف ششم آوریل ۱۹۹۲ سه دنباله دیگر برای بنیاد نوشته شد:
خطر بنیاد نوشته‌ی گریگوی بنفورد
بنیاد و آشوب نوشته‌ی گرگ بیر
موفقیت بنیاد نوشته‌ی دیوید برین
نشست انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از ساعت ۶ تا ۸ بعد از ظهر در محل انجمن نویسندگان به نشانی خیابان سمیه – بعد از تقاطع مفتح – بن بست پروانه – پلاک ۲ برگزار می شود.
ورود برای عموم آزاد است.
 

Submitted by editor6 on