برنامه ای جدید برای تشویق چهارم دبستانی به خواندن

«شکارچیان داستان» نام برنامه ی جدید موسسه بوکتراست برای دانش آموزان کلاس چهارم است که برای کمک به دانش آموزان کندخوان و بی میل به خواندن اجرا خواهد شد. این برنامه که از اکتبر ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۷ با همکاری مدرسه های علاقمند اجرا خواهد شد، هر شش ماه یک بار برای تشویق خواندن به هر دانش آموز یک بسته از کتاب های اختصاصی و فعالیت هایی در خصوص آن داده می شود. دانش آموزان می توانند برای این برنامه نام نویسی کنند و بسته های شکارچی داستان را دریافت کنند.

    هر بسته شامل موارد زیر است:

  • دست کم دو کتاب که با دقت انتخاب شده است (ادبیات داستانی، غیرداستانی و یا شعر) کتاب های ساده اما بسیار جذاب که هم برای خواندن مستقل و هم به صورت گروهی مناسب باشند 
  • یک فعالیت یا بازی جذاب برای تقویت نوشتن
  • نوشت افزار با کیفیت، مانند خودکار، دفترچه یادداشت و ماژیک های شبرنگ
  • یک نامه ی رنگارنگ که نحوه استفاده از بسته در آن شرح داده شده است
  • برچسب و نامه های الهام بخش از چند نویسنده ی محبوب کودکان، مانند الکس تی اسمیت و فرانچسکا سیمون

این بسته قرار است کودکان را به خواندن، نوشتن و نقاشی کشیدن و گذراندن وقت بیش تری را به کتاب و کتابخوانی و انجام فعالیت هایی با خانواده تشویق کند و با داشتن کتاب، حس اعتماد به نفس و لذت خواندن در آن ها تقویت شود. 

خواندن برای لذت در سلامت و بازده آموزشی کودکان بسیار تاثیرگذار است. برای مدرسه هایی که تصمیم دارند برنامه هایی را برای خواندن در خانه ترتیب دهند، برنامه ی شکارچیان داستان یک راه بسیار ارزشمند برای ایجاد پیوند خانه و مدرسه است. 

هزینه ی این برنامه از شهریه دانش آموزان تامین خواهد شد و موسسه بوک تراست هم تعهد کرده است که برای تشویق والدین برای شرکت در این طرح به مدرسه ها مشاوره بدهد

 

برگردان:
بهار اشراق
منبع
بوکتراست
Submitted by editor3 on