برنامه "با من بخوان" در پانزدهمین همایش سالانه انجمن یاوری فرهنگی معرفی شد

جامعه یاوری فرهنگی، پانزدهمین همایش سالانه خود را در شامگاه روز ۲۹ مهر در پردیس سینمایی قلهک تهران برگزار کرد. دراین مراسم از برنامه "با من بخوان" به صورت نمادی از گذار جامعه یاوری از مرحله ی مدرسه سازی به دانایی پروری رونمایی شد. با اجرای برنامه با من خوان  در جنوب خراسان همکاری جامعه  یاوری و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان آغاز می شود.

برنامه "با من بخوان"، یکی از پروژه های موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است که با شعار "همه کودکان حق دارند کتاب با کیفیت بخوانند" نزدیک به دو سال است که دربرخی از مناطق محروم ایران در حال اجراست. در این برنامه از یاوران جامعه یاوری درخواست شد که با خرید  کیسه های کتاب مناسب و با کیفیت برای ۵۰۰ کودک پیش دبستان از اجرای این برنامه در مناطق محروم استان خراسان جنوبی پشتیبانی کنند. موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان نیز به نوبه خود آماده است که با آموزش مربیان بومی به اجرای هر چه بهتر این طرح یاری رساند. 

برنامه با من بخوان در پانزدهمین همایش سالانه انجمن یاوری فرهنگی معرفی شد

پانزدهمین گردهمایی انجمن یاوری فرهنگی با حضور صدها نفر از یاوران خیر انجمن یاوری، هنرمندان و چهره های صنعتی و فرهنگی و همچنین نمایندگانی از موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، شورای کتاب کودک و پروژه دانشنامه آریانیکا وهمچنین موسسه بهنام دهش پور برگزارشد.

پخش یک کلیپ از زندگی، آثار و منش شاعر درگذشته، مجتبی کاشانی و نحوه شکل‌گیری جامعه یاوری فرهنگی با صدای داوود امیرحمدی، از نخستین بخش‌های این مراسم بود که در آن، چگونگی شکل گیری اندیشه پایه‌ریزی انجمن یاوری از سوی شاعر و صنعتگر کشور، مجتبی کاشانی با همکاری زنده‌یاد نیکول فریدنی و عثمان محمدپرست به تصویر کشیده شده بود. انجمن یاوری فرهنگی سالانه ده‌ها مدرسه و فضای آموزشی در نقاط محروم کشور بهره‌برداری می‌کند و حمایت از دانش‌آموزان کم‌درآمد را در دستور کار خود دارد.

برنامه  با دو رونمایی دیگر نیز همراه بود. کتاب پیشه دانشگری، نوشته توماس اچ- داونپورت با ترجمه نسیم غنبر طهرانی و رضا درمان و همچنین دانشنامه آریانیکا (بانک اطلاعات ایرانشناسی). کتاب پیشه دانشگری از انتشارات انجمن یاوری است و دانشنامه آریانیکا نیز محصولی از موسسه آریابان آیین است. جامعه یاوری فرهنگی کارت های عضویت دانشنامه آریانیکا را منتشر کرده است که در این مراسم در دسترس علاقه مندان قرارگرفت.

 مراسم گلریزان برای ساختن مدرسه های جدید و همچنین کمک به اجرای برنامه با من بخوان در استان خراسان جنوبی، از دیگر بخش های برنامه بود. بخش دیگری از برنامه به اجرای یک قطعه موسیقی مقامی خراسان از سوی استاد عثمان محمدپرست، نوازنده مشهور دوتار و هم چنین یکی از بنیان گذاران جامعه یاوری فرهنگی اختصاص داشت. استاد عثمان در سخنان کوتاهی از زنده یاد مجتبی کاشانی و نیکل فریدنی به عنوان دو همراه دیگرش در بنیان گذاری انجمن یاوری فرهنگی یاد کرد. 

استادیدالله کابلی، یکی از اعضا و پشتیبانان انجمن یاوری فرهنگی، پیش از آغاز برنامه اصلی، پاره هایی از شعرهای مجتبی کاشانی را خوشنویسی کرده و به شرکت کنندگان هدیه می داد. در پایان برنامه نیز کیوان ساکت نوازنده تار و سه تار یک قطعه موسیقی را برای حاضران تکنوازی کرد.

Submitted by admin on