برندگان جایزه های کارنگی و کیت گرین وی اعلام شدند

 برندگان سال ۲۰۱۱ جایزه های کارنگی و کیت گرین وی،  دو جایزه قدیمی و معتبر ادبیات کودک معرفی شدند. 

امسال، پاتریک نس، نویسنده انگلیسی کتاب های کودکان، به خاطر کتاب Monsters of Men  مدال معتبر کارنگی را به دست آورده و گراهام بیکر اسمیت هم جایزه تصویرگری کیت گرین وی را برای کتاب FArTHER  از آن خود کرده است. 

هیئت داوران جایزه کارنگی کتاب برنده امسال را، پر از تخیل و موفقیتی شگفت انگیز در به کار گیری تخیل و تصویرسازی ذهنی دانست. 

برندگان جایزه های کارنگی و کیت گرین وی اعلام شدند

داوران درباره این کتاب گفته اند که نویسنده، موفق شده دنیای پیچیده و کاملا متفاوتی بسازد و پرسش های بزرگی درباره زندگی، عشق و روابط بین انسان ها پیش روی خواننده قرار دهد. 

FArTHER، برنده این جایزه معتبر تصویرگری بریتانیا، داستان پسری را روایت می کند که آرزوی نیم تمام پدرش برای پرواز را دنبال می کند و سرانجام آن را به واقعیت تبدیل می کند. 

داوران این کتاب را یک کتاب تصویری مفهومی با تصویرهایی رویا گونه توصیف کرده اند که تخیل مخاطب را در هر سنی برمی انگیزد. 

برندگان جایزه های کارنگی و کیت گرین وی اعلام شدند

برندگان این دو جایزه معتبر، مدال طلای جایزه را دریافت می کنند. برنده جایزه کیت گرین وی، ۵هزار پوند هم جایزه نقدی خواهد گرفت. 

جایزه کارنگی، در سال ۱۹۳۶، در بزرگداشت اندرو کارنگی، بشردوست بریتانیایی راه اندازی شده است. این جایزه معتبرترین و قدیمی ترین جایزه ادبیات کودک در بریتانیا است. جایزه کیت گرین وی نیز از سال ۱۹۵۶، در یادبود کیت گرین وی، تصویرگر برجسته بریتانیایی، به کتابی با تصویرگری برجسته در ادبیات کودکان بریتانیا اهدا می شود. 

Submitted by admin on