برندگان جایزه ۲۰۱۴ کارل اعلام شدند

موزه کتاب های تصویری اریک کارل نهمین برندگان جایزه کارل را اعلام کرد. این جایزه را موزه کتاب های تصویری اریک کارل اهدا می کند. هدف از اهدا این جایزه قدردانی و ستایش نگاه خلاق و تلاش کسانی است که رهبران دنیای کتاب های تصویری به شمار می آیند.

از سال ۲۰۰۵ جشن سالانه ای برای گردآوری کمک برای موزه اریک کارل برگزار می شود. در این جشن افزون بر گردآوری کمک برای موزه از افراد بااستعدادی نیز تقدیر می شود که نقش اساسی در افزایش جایگاه ادبی و هنری کتاب کودکان امریکا داشته اند و به شیوه های گوناگون ذهن کودکان را به روی هنر و سواد گشوده اند.

این جایزه در چهار بخش اهدا می شود: بخش هنرمندان که به هنرمندان نوآوری تعلق می گیرد که زندگی خود را وفق ادبیات کودک کرده اند، در بخش یاری کنندگان به افرادی تعلق می گیرد که پروژه های مربوط به ادبیات کودکان، کتاب های تصویری و پروژه های آموزشی را از نظر مالی پشتیبانی می کنند. در بخش آموزشگران، این جایزه به ویراستاران، طراحان و آموزشگرانی تعلق می گیرد که به کیفیت بالای هنری کتاب های کودکان اهمیت می دهند و در بخش مروجان هم به افرادی اهدا می شود که هنر کتاب های تصویری را با گروه بزرگتری به اشتراک می گذارند.

برندگان امسال این جایزه که نهمین دوره برگزاری اش است در بخش هنرمندان از جری پینکنی، به تصویرگر بیش از ۱۰۰ کتاب کودک و برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه کلد کات ۲۰۱۰، در بخش یاری کنندگان به سازمان Reach Out and Read  که بر روی مهارت خواندن در خردسالان و آمادگی آن ها برای آموزش رسمی فعالیت می کند، در بخش مربی، به هنریتا اسمیت، کتابدار کودک و نوجوان، پژوهشگر و نویسنده و از پیشروانی که به کیفیت و تنوع در ادبیات کودکان باور دارد، در بخش مروجان به فرانسوا مولی، ناشر و مدیر تحریریه انتشارات TOON Books که ناشر کمیک های با کیفیت برای خردسالان و ویراستار هنری مجله the new Yorker است اهدا خواهد شد.

Submitted by editor3 on