برگزاری اولین همایش فرآیند استاندارد آموزش و آموزش استاندارد

اولین همایش فرآیند استاندارد آموزش و آموزش استاندارد (۴ الف) در چرخه آموزش کشور توسط گروه علوم مهندسی، کارگروه استاندارد و اطمینان از کیفیت فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و با حمایت کمیسیون ملی یونسکو و کلیه نهادهای متولی آموزش در ایران با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان و صاحب‌نظران حوزه آموزش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۶ و ۵ آذر امسال در فرهنگستان علوم برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش دستیابی به وضعیت فرآیند استاندارد آموزش و آموزش استاندارد در چرخه آموزش کشور و تدوین و تبیین راه‌کارهای بنیادی در بنیانگذاری و اجرای این فرایند در کشور است.

سخنرانان کلیدی این همایش مسئولان و نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازما‌ن‌های ذی‌ربط و فرهنگستان‌های کشور خواهند بود. همچنین به منظور جمع‌بندی در ارائه راه‌کارهای مناسب، میزگردی با شرکت وزیران و مسئولان ذی‌ربط در آموزش‌های بنیادی کشور در روز پنجشنبه ۶ آذر از ساعت ۱۴ تا ١۶ در این فرهنگستان برگزار می‌شود.

محور اصلی بحث‌های این همایش مبتنی بر تدوین استاندارد آموزش در حوزه وسیعی از سطوح یادگیری دانش در چرخه آموزش کشور است. این چرخه شامل مهد، پیش‌دبستان، دبستان، دبیرستان و دانشگاه (کاردانی، کارشناسی، ارشد، دکتری و پسادکتری) و آموزش‌های حرفه‌ای و بازآموزی (برای مسئولان، مدیران، متخصصان، کارکنان، کارگران و غیره) و آموزش همگانی برای عموم مردم و برگشت مجدد به چرخه است. "استاندارد آموزش"، دانش اساسی و مهارت سطح یا سطوح خاص آموزش‌دهندگان و آموزش‌گیرندگان را مشخص می‌کند. بنابراین لازم است "استاندارد پایه آموزش کشور" به عنوان چتر پوششی سطوح مختلف آموزش در چرخه آموزش کشور برای آموزش‌دهندگان، آموزش‌گیرندگان، دانش‌پژوهان، دانش خروجی دانش‌آموختگان، مدیریت دانش، امور اجرایی آموزش، محیط‌های آموزشی، روش‌ها‌ی نیازسنجی و نظایر آن برای دستیابی به هدف "اطمینان از کیفیت آموزش" برای نیروی کار با صلاحیت دانشی و مهارتی خاص تهیه شود.

جنبه دیگر، طرح موضوع "آموزش استاندارد" به مفهوم آموزش این استانداردها در کلیه سطوح عوامل گرداننده این چرخه در کشور است.

علاقه‌مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با دبیرخانه کنفرانس با شماره تلفن: ٨٨۶۴۵۵۸۶-٠٢١ تماس بگیرند.

 

Submitted by editor3 on