برگزاری جشنواره کودک، صلح و میراث فرهنگی

جشنواره‌ی کودک، صلح و میراث فرهنگی با همکاری دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه، موزه‌ی صلح، ایکوم و شهرداری منطقه ۱۲ برگزار می‌شود.

در این جشنواره که به مناسبت روزجهانی صلح و هفته ملی کودک برنامه‌ریزی شده است، سعی شده تا با مشارکت موزه‌ها، موسسه‌ها و نهادهای فعال حوزه‌ی کودک، برنامه‌های آموزنده و سرگرم‌کننده در راستای مفهوم صلح و میراث فرهنگی ارائه شود.

از موزه‌های شرکت‌کننده می‌توان به مجموعه‌ی نیاوران، کاخ سعدآباد، موزه‌ی علوم و فن‌آوری، موزه‌ی صلح، باغ‌موزه‌ی دفاع مقدس، کاخ گلستان، موزه‌ی سیار صلح کودکی (مشهد)، موزه‌ی ملی و موزه‌ی کودکانِ ما (مازندران) اشاره کرد. افزون بر موزه‌ها، موسسه‌ها و نهادهای مرتبط کودکان در این جشنواره با فعالیت‌های آموزشی و تعاملی حضور خواهند داشت. نهادهایی همچون شورای کتاب کودک، فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، خانه کتابدار، راز بارش، گالیله کوچولو، آوای طبیعت پایدار، گروه بازی و اسباب‌بازی به، یاوران سرزمین آریا، هیلو جنبش علفزار کرمانشاه و انجمن هنرمندان خودآموخته، کارگاه‌ها و محصولات مناسب با موضوع جشنواره حضور را ارائه خواهند کرد.

 زنان عروسک ساز از روستاهای استان‌های قزوین، خراسان جنوبی و عشایر استان تهران محصولات بومی خود را در این جشنواره عرضه می‌کنند.

همچنین گروه‌هایی همچون نذر شادی، شبکه یاری کودکان کار، نیکی‌های کوچک و مهر و ماه از فعالان اجتماعی برای کودکان آسیب‌دیده هستند که با فعالیت‌های گوناگون در این جشنواره حضور خواهند داشت.

دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کارگاه‌هایی همچون باستان‌شناسی برای کودکان، آشنایی با الفبا در گذر تاریخ، آشنایی با مرمت آثار سفالین و رنگ به رنگ با تاریخ لذت یادگیری را برای کودکان ایجاد می‌کنند.

گروه راز گردونه هر روز قصه‌هایی از ادبیات کهن با بن‌مایه‌هایی از مفاهیم صلح و دوستی را در دو نوبت صبح و بعدازظهر برای کودکان روایت خواهند کرد. همچنین گروه‌های خیمه‌شب‌بازی و عروسک‌های غول‌پیکر و نمایش‌های شاد کودکانه در بوستان زیبا و قدیمی پارک شهر که یادآور خاطرات کودکی بسیاری از شهروندان تهرانی است را به نمایش می‌گذارند.

این جشنواره از ۶ تا ۱۱ مهرماه، هر روز از ساعت ده الی پنج بعدازظهر در پارک شهر، قدیمی‌ترین پارک تهران به نشانی خیابان فیاض بخش، روبه روی پایانه فیاض بخش میزبان تمام علاقه‌مندان به حوزه‌ی کودک، صلح و میراث فرهنگی خواهد بود.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor71 on