برگزیدگان جایزه کارل ۲۰۱۷ اعلام شدند

موزه کتاب‌های تصویری اریک کارل با افتخار نام چهار تن از افتخارآفرینان خود را که به سبب کمک‌هایشان به ادبیات کودکان برای دریافت جایزه‌ی کارل ۲۰۱۷ برگزیده شده‌اند، اعلام کرد.

هنرمند: اد یانگ

اد یانگ

کسی که همواره زیبایی، کمال و نوآوری را به ارمغان می‌آورد و با کتاب‌هایش، نمونه‌ای الهام‌بخش را در برابر هنرمندان جوان قرار می‌دهد. او پیش‌تر در سال ۱۹۹۰ مدال کلدکات را برای یکی از کتاب‌های خود به نام «Lon Po Po» دریافت کرد و دو بار نیز دیپلم افتخار کلدکات را از آن خود کرد. اد یانگ همچنین برای دو دوره، نامزد دریافت جایزه‌ی هانس کریستین‌اندرسن، معتبرترین جایزه‌ی بین‌المللی ادبیات کودکان برای نویسندگان و تصویرگران شد. کتاب او به نام «The Cat from Hunger Mountain» که در نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شده است، از لحاظ دیداری، داستانی خیره‌کننده و تلخ است که درباره‌ی فروتنی، اسراف و قدردانی از داشته‌ها است.

فرشته: دکتر جان وای. کول

کول

جان وای. کول، تاریخ‌شناس کتابخانه کنگره ایالات متحده امریکا اقدامات مهمی را در حوزه ادبیات کودکان انجام داده است. از جمله این اقدامات می‌توان به برجسته‌سازی اهمیت کتاب‌های کودکان و نوجوانان در سمت هماهنگ‌کننده نویسندگان برای فستیوال کتاب ملی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳؛ ارائه پیشنهاد گماردن سفیری برای ادبیات کودکان در سال ۲۰۰۸ و هچنین تحقق بخشیدن به طرح بلندمدت کتابخانه کنگره مبنی بر گشودن مرکز خوانندگان جوان در ساختمان تاریخی جفرسون در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد.

پل‌ساز (ترویجگر): آنتا بل

آنتا بل

بل در جهان ترجمه‌ی کتاب‌هایی از زبان‌های خارجی به زبان انگلیسی، به ویژه در حوزه ادبیات کودکان پیشگام است. شهرت او در ترجمه به سبب حفظ روح و جان نسخه‌ کتاب اصلی در هنگام ترجمه به زبان انگلیسی است. از نمونه‌های تحسین‌برانگیز کار او می‌توان به ترجمه‌ی دوباره‌ی افسانه‌های هانس کریستین اندرسن، ترجمه‌ی سه‌گانه‌ی قلب‌جوهری، طلسم جوهری و مرگ جوهری اثر کورنلیا فونکه، ترجمه سه‌گانه روبی رد اثر کریستین ژی‌یر، ترجمه‌ی کتاب آسترلیتز جوان نوشته‌ی زبالد و ترجمه‌ی مجموعه‌ی کمیک فرانسوی آستریکس اشاره کرد.

مربی: دکتر سینتیا وایل

وایل

سینتیا وایل، رئیس آزمایشگاه نویسندگان بانک‌استریت (Bank Street Writers Lab)، مرکزی برای ادبیات کودکان است که در طول تاریخ خود، نویسندگان و تصویرگران را پشتیبانی می‌کند. آزمایشگاه نویسندگان که در سال ۱۹۳۷ تاسیس شد، نویسندگان را تشویق می‌کند که زبان آثارشان در حوزه‌ ادبیات کودکان، نماینده‌ای از درک و فهم کودکان در حال رشد باشد، آثار به دنیای خیالی و واقعی کودکان آگاه و به آن پاسخگو باشد و میراث فرهنگی و اجتماعی هر کودکی در این نوشته‌ها بیان شوند.

جک گنتوس، نویسنده امریکایی، ارائه‌دهنده جایزه افتخارات کارل ۲۰۱۷ خواهد بود. از جمله آثار گنتوس، کتاب «بن‌بست نورولت» است که در سال ۲۰۱۲ هر دو جایزه‌ی «نیوبری» و «اسکات ادل» را برای بهترین داستان تاریخی از آن خود کرده است. کتاب «حفره‌ای در زندگی من» دیگر اثر او است که به زبان فارسی ترجمه شده است. گنتوس در کارنامه خود کتاب‌های متعددی دارد که موفق به دریافت جایزه شده‌اند.

دوازدهمین دوره جایزه کارل ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷ در شهر نیویورک برگزار خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید:

 

برگردان:
فاطمه بدری
Submitted by editor71 on