برگزیدگان پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

تیتر:
برگزیدگان پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند

برگزیدگان پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس تغییرات صورت گرفته در شیوه‌ی برگزاری این جشنواره، مرحله‌ی پایانی جنبه‌ی رقابتی ندارد و تمامی کسانی که در این مرحله حضور پیدا می‌کنند برندگان اصلی جشنواره هستند.

در این میان اداره‌کل فرهنگی‌ و امور استان‌های کانون با بررسی فیلم قصه‌گویی برگزیدگان استانی این جشنواره در مجموع ۵۹ قصه‌گوی ایرانی را شامل ٣١ قصه‌گوی اصلی، ١ برگزیده بخش فراگیر، ١٩ برگزیده قصه‌گویان کتاب‌خانه‌ای و ٨ برگزیده جشنواره قصه‌گویی رضوی را با رای گروه های داوری برای شرکت در مرحله‌ی پایانی جشنواره که روزهای ٢٧ تا ٣٠ بهمن ١٣٩٣ در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود، معرفی کرد.

در میان این قصه‌گویان مطرح ایرانی نام برخی از برترین قصه‌گویان جشنواره‌های گذشته کانون نیز به چشم می‌خورد.

بخش کتاب‌خانه‌ای نیز به برخی از مربیان کانون اختصاص پیدا کرده است که در بیش‌تر جشنواره‌های کانون شرکت نمی‌کنند اما فعالیت‌های آن‌ها در طول سال نشان‌دهنده‌ی توجه آنان به قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان است.

در کنار این قرار است از میان ۴۰ قصه‌گوی بین‌المللی متقاضی شرکت در جشنواره از ٢٢ کشور جهان ١٠ تا ١٢ قصه‌گوی مطرح بین‌المللی نیز برای بازگویی قصه‌های خود و حضور در این رویداد فرهنگی به کرمانشاه سفر کنند.

موضوع این جشنواره آزاد بود و مرحله‌ی استانی جشنواره نیز در پاییز امسال در استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی مسوولان برگزاری جشنواره در مجموع ١٧٧٧ نفر شامل ١٢٩٣ مربی کانون، ۴٧۵ شرکت‌کننده آزاد و ٩ شرکت‌کننده بخش فراگیر (برای کودکان دارای نیازهای ویژه) که از میان آن‌ها در مرحله‌ی استانی آثار ٣۴٨ قصه‌گو شامل ٢٩٢ قصه‌گوی کانونی، ۴۷ قصه‌گوی آزاد و ٩ قصه‌گوی فراگیر برای داوری پایانی به دبیرخانه جشنواره در تهران ارسال شد.

داوری بخش پایانی این جشنواره را علی خانجانی، محمد سیمزاری، غلامعلی کیومرثی، مژگان خلیل‌پور و فریبا حبیبی، بخش فراگیر زهرا عبدالحی، مینو رجبی‌نیا و طاهره بشیر و بخش رضوی را مژگان خلیل‌پور، محمد سیمزاری و بهناز صفایی‌نایینی برعهده داشتند.

بر همین اساس اسامی برگزیدگان این جشنواره در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی اینترنتی www.kanoonnews.ir  منتشر شده است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در روزهای ٢٧ تا ٣٠ بهمن در کرمانشاه برگزار می‌شود.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تاریخ:
۹۳/۱۱/۸
Submitted by editor3 on