بزرگسالان هم می توانند علم نجوم را بیاموزند

۱۹ /۳ / ۸۸

كلاس‌های تابستانی مركز رصد و نجوم كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در تهران امسال برای اولین بار بزرگسالان را نیز تحت آموزش علم نجوم قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی كانون، این مركز تابستان امسال علاوه بر كلاس‌های ویژه بچه‌های دبستانی، راهنمایی و دبیرستان و پیشرفته، امسال برای نخستین بار از دانشجویان علاقه‌مند و افراد بزرگسال (بالای ۱۷سال) نیز دعوت كرده است تا علم نجوم  را به شیوه نظری و عملی در این مركز فرا گیرند.
ثبت‌نام كلاس‌های آموزشی مركز نجوم كانون واقع در پارك زعفرانیه تهران از روز ۱۶ خرداد آغاز شده است و كلاس‌های آموزشی آن نیز از نیمه‌ی اول مرداد تشكیل می‌شود.
بر اساس این گزارش در دوره آموزش نجوم برای دانش‌آموزان كلاس‌های دوم تا پنجم دبستان، به مدت یك روز در هفته صبح‌ها و ۱۰ هفته مباحثی مانند مقدمات نجوم و آشنایی با صور فلكی و منظومه شمسی ارایه می‌شود.
دانش‌آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان نیز دو جلسه در هر هفته بعد از ظهرها با مقدمات نجوم، منظومه شمسی، اختر فیزیك و مبانی رصد و نجوم كروی آشنا می‌شوند.
دانش‌آموزانی كه این دوره را با موفقیت بگذرانند می‌توانند در آینده در كلاس‌های پیشرفته این مركز شركت كنند.
دکتر محمدرضا نوروزی کارشناس برجسته نجوم و مدرس کلاس‌های آموزشی مرکز نجوم کانون به تازگی در جریان بازدید مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از این مركز فعالیت‌های آموزشی مركز نجوم را كم نظیر ارزیابی كرده و از موفقیت‌های بسیاری از دانش‌آموختگان مرکز نجوم کانون در رشته‌های نجوم و کیهان‌شناسی در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور و اشتغال به تحصیل برخی از آنها در مقاطع دکترای کیهان‌شناسی در دانشگاه‌های معتبر جهان و برنده شدن تعداد زیادی از دانش آموختگان مركز در مسابقه‌های نجومی کشور خبر داده بود.
در حال حاضر حدود ۸ مرکز ویژه کانون در سطح کشور به آموزش این علم اختصاص یافته و مركز جدیدی هم در حال راه‌ا‌ندازی است ضمن این‌که بزرگ‌ترین مركز نجوم كانون در شهر زنجان سوم خرداد امسال به بهره‌برداری رسید.
نشانی مركز رصد و نجوم كانون: خیابان ولی عصر(عج) ، خیابان سرلشگر فلاحی(زعفرانیه)، پارك زعفرانیه تلفن‌های تماس ۲۲۷۵۲۱۶۷ و ۲۲۷۵۲۶۲۶
 

Submitted by editor6 on